Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار در گیلان گفت: در راستای اجرای این طرح آسفالت ۲۱۴ کیلومتر راه روستایی انجام‌شده که بیانگر رشد ۳۵ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا نازک‌کار عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامی داشت حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در اداره کل راهداری استان اظهار کرد: در گیلان ۱۶۳ شرکت و موسسه حنا و نقل کالا، ۱۴۶ شرکت حمل‌ونقل مسافر، چهار شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد پایانه‌های بار و مسافر گیلان افزود: مجموعاً ۱۰ پایانه بار مسافر و سه پایانه بار در گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره وضعیت صنفی حوزه مسافر استان گفت: یک کانون حمل‌ونقل مسافر، هشت انجمن صنفی شرکت‌ها، ۶ انجمن صنفی رانندگان و یک اتحادیه شرکت ای تعاونی سواری کرایه در استان فعالیت می‌کنند.

نازک‌کار همچنین با اشاره به وضعیت صنفی حوزه کالا راهداری استان نیز بیان کرد: یک کانون حمل‌ونقل کالا، هفت انجمن صنفی شرکت‌ها و هشت انجمن صنفی رانندگان در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار در گیلان گفت: هدف از این طرح در مرحله اول تکمیل دو هزار کیلومتر راه روستایی و در مرحله دوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام روستاهای ۲۰ تا ۵۰ خانوار فاقد راه اسفالته است.

نازک‌کار با اشاره به اجرای عملیات راهداری در گیلان گفت: سه هزار و ۶۸۳ کیلومتر از باند جا ه ای گیلان در فصل بهار و پاییز برف‌روبی و همچنین ۵۰ هزار مترمکعب از حاشیه جاده‌ها در  هشت ماه اخیر ریزش برداری شده است‌.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بالغ‌بر ۲۱۴ کیلومتر از راهداری استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده، گفت: اجرای این طرح از ابتدای آغاز تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشغول در سطح راهداری و حمل نقل جاده‌ای گیلان نیز گفت: ۹ هزار و ۵۳ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند که ازاین‌بین دو هزار و ۵۵۸ دستگاه در بخش مسافر و ۶ هزار و ۴۹۵ دستگاه در بخش کالا فعال‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به میانگین سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز بیان کرد: میانگین سن ناوگان حمل‌ونقل در بخش کالا ۱۹.۶۳ و در بخش مسافر در بخش اتوبوس ۹.۱۷ سال، مینی‌بوس ۲۹ و در سواری ۹.۷۹ سال است.

نازک‌کار با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار و ۹۹۶ راننده فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی گیلان فعال‌اند، افزود: هشت هزار و ۵۵ راننده در بخش کالا و سه هزار و ۹۴۱ راننده در بخش مسافر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به رشد ۲.۲ درصدی جابه‌جایی کالا در طی ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، گفت: حدود ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا توسط حدود ۴۳۰ هزار دستگاه در گیلان طی همین مدت جابه‌جاشده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان همچنین با اشاره به کاهش ۵.۹۷ درصدی جابه‌جایی مسافر در گیلان بیان کرد: حدود سه میلیون ۲۱۹ هزار و ۲۲ نفر مسافر تن توسط ۴۹۴ هزار و ۱۳۶ دستگاه طی هشت‌ماهه اخیر جابه‌جاشده‌اند.

نازک‌کار با اشاره به حمل‌ونقل بین‌المللی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی گیلان گفت: طی امسال ۷۷ هزار و ۱۹۸ تن کالا در بخش واردات با سه درصد کاهش و ۳۸۳ هزار و ۳۴۲ تن در بخش صادرات با ۱۷ درصد رشد از مرز آستارا حمل‌ونقل صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ترانزیت در گیلان افزود: طی هشت‌ماهه اخیر ۱۵۶ هزار و ۲۹۸ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۱۳۲ هزار و ۴۵۰ تن از مرز آستارا و ۲۳ هزار و ۸۹۳ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به عملکرد این اداره کل در جهت توزیع لاستیک گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون ۲۵ هزار و ۳۷۳ حلقه لاستیک بین رانندگان فعال بخش حمل‌ونقل بار و مسافر استان توزیع‌شده است.

نازک‌کار با اشاره به اقدامات راهداری در ایجاد و مدیریت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در گیلان گفت: تعداد ۱۶ باب مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری به‌منظور ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و همچنین ۹ مجتمع خدمات رفاهی در حال ساخت در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها گفت: این طرح در بخش فیزیکی ۳۹ مدرسه و در بخش آموزشی ۸۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان را با صرف اعتبار ملی تخت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان همچنین با اشاره به اجرای طرح ارتقا ایمنی عابرین و موتورسواران در حاشیه راه‌ها گفت: ۵۰ روستا در سطح استان در سال جاری تحت پوشش اجرای طرح ارتقا ایمنی قرار می‌گیرد.

نازک‌کار همچنین با اشاره به عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین افزود: طی هشت‌ماهه اخیر برای ۱۵ هزار و ۲۹۵ خودروی سنگین برگه معاینه فنی صادرشده است.

وی با اشاره به وضعیت کلی تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند در محورهای استان گفت: ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۱ سامانه نظارت تصویری، اجرایی ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور جدید و ۴۲ سامانه تردد شمار نیز در ۴۸ محور رفت‌وبرگشت استان از اقدامات کلی این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره باران در تردد هشت‌ماهه سال جاری گفت: کل ترددهای ثبت‌شده توسط دستگاه‌های تردد شمار در استان ۲۸۹ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۱۵ نفر بوده است.

نازک‌کار با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۱۵۲ کیلومتر کل راه‌های بین‌شهری گیلان محسوب می‌شود، افزود: ۹ هزار و ۶۶ کیلومتر از راه‌ها نیز در بخش روستایی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۸ راهدارخانه در گیلان عملیات راهداری را بر عهده‌دارند، گفت: ۲۰ راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه سیار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از وجود ۵۳ اکیپ راهداری در گیلان خبر داد و گفت: ۳۲۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین با ۵۱۷ نیروی راهدار عملیات راهداری گیلان را انجام می‌دهند‌.

نازک‌کار با اشاره به عملکرد و اقدامات راهداری در بخش نگه‌داری راه‌های استان گفت: طی هشت‌ماهه اخیر بالغ‌بر ۷۵ کیلومتر از راه‌های استان آسفالت شده و علاوه بر آن ۹۶ هزار تن آسفالت برای اجرای لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای استان مصرف‌شده است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد راهداری در زمینه ساماندهی و نصب علائم ایمنی و ایمن‌سازی و رفع نقاط پرحادثه گفت: اجرای یک هزار و ۴۴۷ کیلومتر خط‌کشی، نصب هفت هزار و ۷۵۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی، نصب ۹۰۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی با ابدیت نقاط پز حادثه از اقدامات راهداری بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۹۷ نقطه پر تصادف در سطح استان وجود دارد گفت: برای آشکارسازی این نقاط ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده که سه‌نقطه از آن به‌صورت کاملاً آشکارسازی شده است.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان رشد مسافر ابرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، اظهار کرد: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزار تن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را می‌دهند.

وی ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، گداری از اعزام هیأت‌های تجاری به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اعزام هیأت‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگ‌تر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی – صادراتی دو طرف می‌شود.

کد خبر 6062817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • افزایش ۵۰ درصدی اعتبار طرح‌های عمرانیِ راهداری استان اردبیل
  • اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان اصفهان
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه‌های مرزی
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • کاهش ۹ درصدی سفرهای نوروزی همدان