Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است سه درصد از حمل و نقل در شهر تهران می تواند با دوچرخه انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رادیو گفتگو، برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع سرانجام و نتیجه اجرای پویش دوچرخه های بی دود در ارتباط تلفنی با دکتر یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: دوچرخه بی دود از دوچرخه های نسل چهارم است که افراد می توانند دوچرخه را از هر نقطه شهر بردارند و آن را در هر نقطه ای که مقصدشان است رها کنند.

وی افزود: بی دود یک شرکت خصوصی است که فعالیت خود را از حدود یک سال قبل آغاز کرد اما هم اکنون فعالیت این شرکت به دلیل مشکلات اقتصادی و البته بازسازی متوقف شده است چراکه سودآوری این شرکت نمی تواند فقط از محل این کار تامین شود لذا ما در تلاشیم تا آن را با کمک مادی و معنوی سرپا نگهداریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است سه درصد از حمل و نقل در شهر تهران می تواند با دوچرخه انجام شود. البته تهران با محدودیت هایی برای دوچرخه سواری به ویژه شیب از جنوب به شمال مواجه است اما امکان دوچرخه سواری از شرق به غرب، غرب به شرق و شمال به جنوب وجود دارد.

حجت ابراز داشت: امیدواریم در آینده ای نزدیک علاوه بر بی دود شرکت های متعدد دیگری هم داشته باشیم که در زمینه دوچرخه های اشتراکی نسل چهارم به مردم سرویس دهی کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری درخصوص اقدامات سازمان حمل و نقل برای ترغیب بخش خصوصی به این کار گفت: متاسفانه هیچ یک از بخش های حمل و نقل عمومی شهر تهران اقتصادی نیستندو سالانه حدود هزار میلیارد تومان بلیط مترو می دهیم. ما به دنبال روش هایی هستیم تا شرکت های خصوصی منابع مالی خود را تأمین کنند و البته با حمایت مادی و غیرمادی از این شرکت ها آن ها را در انجام کارشان کمک کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: امیدواریم هر شرکت خصوصی که وارد این حوزه می شود بررسی های اقتصادی را از قبل انجام داده باشد تا دچار مشکل نشود.

حجت همچنین در رابطه با آلودگی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه فاکتور تهویه تهران به شدت پایین است به محض وارونگی دما، آلودگی های تولیدی در سطح شهر باقی می ماند. باید بپذیریم که تهران شهری نیست که تحمل این جمعیت و اسراف سوخت را داشته باشد.

وی توسعه مترو در شهر پرجمعیت تهران را ضروری خواند و گفت: ما اخیراً خطوط ایستگاه های مختلف مترو را افتتاح کردیم و در ایام باقی مانده به انتهای سال نیز چندین ایستگاه دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: آتش‌نشانان شهر در سال ۱۴۰۲، به ۲۶۸ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حوادث آتش سوزی در آستارا حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۶ نیروی انسانی، ۶ خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی آستارا در سال ۱۴۰۲، به ۳۳۳ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر طی این مدت، به ۲۶۸ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش‌سوزی ۲۶ مورد منزل مسکونی، ۲۳ مورد تجاری، انباری و دکه، یک مورد مراکز خدماتی نظامی، ۱۸۲ مورد جنگل و فضای سبز، ۱۶ مورد وسایل نقلیه موتوری، شش مورد حریق خودرو، پنج مورد ترانس برق و ۹ مورد گاز پیک‌نیک بوده است.

نعمتی تصریح کرد: سال گذشته ۳۴ مرحله آموزش نکات ایمنی از سوی واحد آتش نشانی آستارا به شهروندان ارائه و موجب شد تا سال ۱۴۰۲ وقوع حوادث آتش سوزی در آستارا حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی گفت: حدود ۸۰ درصد از منازل مسکونی و ۴۰ درصد واحدهای تجاری در شهر آستارا فاقد بیمه آتش سوزی است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل و محل کار خود اقدام کنند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا اظهار کرد: آتش‌نشانی آستارا در ۴۴ مورد نجات افراد از آسانسور، ۸ مورد نجات افراد محبوس در اتاق خواب، ۱۳ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

نعمتی کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش آتش‌نشانان شهر دانست و گفت: شهر توریستی و گردشگرپذیر آستارا نیازمند دو ایستگاه آتش نشانی دیگر با امکانات و تجهیزات به‌روز است.

کد خبر 740079

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • برگزاری پویش «تهران بی دود»
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد