Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه و رونق تولید استان، مدیران بانکی باید بیش از پیش، پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات برای توسعه اقتصادی استان باشند.

بهنام شهدی امروز ۲۴ آذرماه در  کمیسیون هماهنگی بانکها، به نقش سیستم بانکی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اقتصاد کشور بانک محور است و با توجه به ارتباط مستقیمی که سیستم بانکی با تحولات اقتصادی دارد شفافیت و شتاب دهی به امور بانکی و جذب اعتبارات در شرایط فعلی لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار داریم، افزود: تحریم های ظالمانه و شوکهای خارجی و تروریسم اقتصادی از جمله موانع و مشکلات اقتصاد کشور است که خوشبختانه علیرغم این مشکلات با تدابیر دولت بر اساس آمار، مسیر رو به رشد اقتصادی را طی می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه به دستور ویژه معاونت قضایی دادستان کشور برای سیستم بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: باید با تمام توان برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی راکد تلاش کنیم تا به چرخه تولید بازگردند و با ارائه راهکارهای مناسب قدمی برای مشکلات این واحدها برداریم. 

شهدی با بیان اینکه در خصوص واحدهای تولید راکد و مشکل دار، اجرا و تملیک املاک به عنوان آخرین راهکار در نظر گرفته شود، گفت: تملیک اموال این واحدها گره از مشکل بانکها باز نمی کند چرا که در این شرایط از سرفصل مطالبات غیرجاری برداشته و به سرفصل املاک تملیک شده اضافه می شود.

وی اضافه کرد: ارائه راهکار و تعیین زمان برای بنگاههای اقتصادی راکد برای تسویه در شرایط فعلی بهترین راه به حساب می آید تا در سالی که به نام رونق تولید است سیستم بانکی جلوتر از همه به یاری تولیدکنندگان بشتابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین به تامین مالی بنگاههای ایجادی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، محدودیت منابع و جذب تسهیلات کم ، نیاز به سرعت و شتاب دهی در جذب منابع برای استان وجود دارد و در شرایط فعلی نیاز است مدیران بانکی بیش از پیش پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات برای توسعه اقتصادی استان باشند.

وی اختصاص اولویت های پرداخت به طرحهای دانش بنیان و دانش محور و فناوری محور، توجه به بخش صادرات، تامین مالی در خصوص ناوگان حمل و نقل یخچالی را از مواردی ذکر کرد که اگر در برنامه کاری قرار گیرند گامهای خوبی برای رونق تولید و توسعه اقتصاد استان برداشته می شود.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین به منابع استان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۴۵ هزار میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته بود که از این میزان ۲۰۰ هزار میلیارد مصارف و ۴۵۰۰ میلیارد تومان مازاد منابع است که در این خصوص مقام عالی استان توصیه و تاکید نموده اند که تمام منابع استان برای استان و رونق و توسعه تولید استان هزینه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان زیر پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته که تا پایان امسال باید به پایان برسد.

خسرو شهبازی افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

شهبازی اظهارکرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج ازحوضه و رودخانه ارس قرار دارد که زیر پوشش شبکه آبیاری قرارخواهد گرفت.

وی گفت: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور زیر پوشش شبکه آبیاری قرارگیردکه این طرح درآذربایجان‌غربی در ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

شهبازی، با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشورتجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری مؤثر و کارآمد برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد