Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب حیدری در گفت و گو با رسانه ها، از آغاز عملیات عمرانی فیبر نوری مسیر خرم‌زال به پل‌دختر با طول ۱۱۵ کیلومتر خبر داد.

وی، گفت: با توجه به تأکید وزیر ارتباطات بر توسعه هرچه بیشتر ارتباطات در مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق روستایی و شهری، اجرای پروژه فیبر نوری مسیر خرم‌­زال به پل‌دختر از محل طرح USO آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به مزایای این طرح مانند افزایش ظرفیت ارتباطی در روستاها، ارتقای خدمات اینترنتی پرسرعت ثابت و سیار و دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات، گفت: توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و همچنین خدمات ارتباطی در مناطق روستایی سبب ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و همچنین افزایش سطح خدمت‌رسانی تمامی دستگاه‌های اجرایی به مردم این مناطق خواهد شد.

حیدری، تصریح کرد: در این فاز از عملیات فیبر نوری تعداد ۲۴۱ روستا تحت پوشش شبکه ثابت و سیار با پهنای باند بالا قرار خواهند گرفت که روستاهایی مانند «تخت‌چان» و «واشیان» که دارای پوشش نامطلوبی هستند نیز تحت پوشش شبکه های پرسرعت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری بهترین و پرسرعت‌ترین بستر برای انتقال اطلاعات با پهنای باند بالا است، افزود: این پروژه در مسیری به طول ۱۱۵ کیلومتر و با همکاری شرکت مخابرات منطقه لرستان از عوارضی سمت خرم‌آباد اتوبان خرم­‌زال تا شهرستان پل‌دختر آغاز شده است.

کد خبر 4798400

منبع: مهر

کلیدواژه: فیبر نوری بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان، گفت: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب آوری مردم کاهش یافته است.

محمد خانچی در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (5 اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب‌آوری مردم کاهش یافته است. بنابراین برای اجرای طرح فیبر نوری، با هماهنگی بین دستگاهی جلساتی با اداره فاضلاب برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:  جهش خوبی در آسفالت و تزریق نقدینگی به شهرداری و دهیاری‌ها داشته‌ایم و شاهد نهضت عظیم آسفالت در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پروژه فیبر نوری باید با زمانبندی خوب اجرا شود تا در ذهن مردم خاطره بدی ایجاد نکند. از شرکت‌های زیرساختی تشکر می‌کنیم و امیدواریم با کمک اپراتورها، فرمانداران و شهرداران در بازه زمانی کوتاه خدمات لازم ارایه شود. این پروژه یکی از خدمات زیربنایی دولت است که در ایجاد فرصت‌های اشتغال و خدمات‌رسانی حائز اهمیت است.

خانچی با اشاره به لزوم حل مشکل آنتن‌دهی در شهرهای کوهستانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت راهیان نور و اربعین همیشه مورد سوال قرار می‌گیریم که مسیرها در آنتن‌دهی مشکل دارند که انتظار داریم رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر