Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:39:39 GMT

مشکلات کارگران کارخانجات نساجی مازندران برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۹۳۶۸

مشکلات کارگران کارخانجات نساجی مازندران برطرف شد

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس از برطرف شدن مشکلات کارگران کارخانجات نساجی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، سیدعلی ادیانی در نشست علنی امروز (24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود، گفت: به نظر می رسد باید گزارش جامع از عملکرد مجلس دهم در حوزه تقنین و اعمال نظارت ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که به مجلس دهم وارد شدیم، سه کانون بحران اعم از کارخانجات نساجی مازندران، شرکت معدنی سامان و تشدد و بلاتکلیفی در پرداخت حقوق بازنشستگان البرز مرکزی در حوزه مازندران وجود داشت.

وی ادامه داد: در مجلس دهم با کمک همه مسئولان، کارگران نساجی به موقع حقوق خود را دریافت کردند لذا باید از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقدیر کرد. این ستاد در فاز اول 17 میلیارد اعتبار در نظر گرفت و در فازهای بعدی نیز اقدامات دیگری انجام خواهند داد؛ همچنین مسائل مربوط به شرکت معدنی سامان و بازنشستگان البرز مرکزی نیز برطرف شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجلس دهم در بعضی حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد اما آسیب‌های فراوانی نیز می‌توان برای آن برشمرد. به هر دلیل  مجلس دهم در قیاس با ادورا گذشته، از چشم مردم افتاده لذا دوگانه ای وجود دارد که موجب سقوط مجلس شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان سوگند خوردند که برابر اصل 67 قانون اساسی به وظایف اصلی خود عمل کنند. سوگند خورده‌ایم که قوانین کارآمد، به روز و به دور از تبعیض وضع کنیم اما با پرداختن به امور فرعی و انجام کارهای شخصی دیگران و رها سازی وظایف اصلی با ریل اصل 67 فاصله گرفته ایم.

ادیانی افزود: مقام معظم رهبری در صحبتی که با نمایندگان دوره چهارم داشتند، فرمودند:" اینکه فرض کنیم نماینده وظیفه دارد بیاید و بایستد و مشکلات حوزه انتخابیه را به عنوان وظیفه نمایندگی بیان کند نه، این وظیفه نمایندگی نیست. بیان مشکلات حوزه انتخابیه کار خوبی است اما اینکه خیال کنیم نماینده فلان شهر با فلان حوزه انتخابیه، یعنی بیاییم و بگوییم آنجا دانشگاه و فاضلاب ندارد، این وظیفه نمایندگی نیست بلکه باید قانونی را تصویب کنید که بتواند همه امور کشور را بر اساس آن انجام داد".

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روابط قوای سه گانه طبق قانون اساسی مبتنی بر کمک متقابل است نه استحاله آن؛ در واقع قوا نباید در یکدیگر حل شوند.

وی گفت: هلیکوپتر مجلس دهم دو خلبان داشت؛ اول هیات رئیسه مجلس دهم و دوم هیات دولت. این دو خلبان مجلس را به پرواز درآوردند اما در بعضی تصمیمات کشور به صخره برخورد کردند و به بیراهه رفتند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع مسیر کشور را در چارچوب رضایتمندی مردم مدیریت نکردند.

وی ادامه داد: مواردی مثل افزایش قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی و بی عملی مجلس، ارز غیر کارشناسی ۴۲۰۰ تومانی بدون شرایط قانونی در مجلس دهم اتفاق افتاد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین تماشاچی بودن مجلسی‌ها در مورد تورم و بعضی گرانی ها قابل تامل است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم نظارت موثر و کلیدی بر فرآیند اجرای برجام یکی دیگر از ضعف‌های مجلس است. با وجود این که دولت از شرایط رهبر انقلاب و شرایط 9 گانه مجلس در برجام عدول کرد اما مجلس مجددا بعضی قوانین مشکوک مانند پالرمو، CFT و FATF را تصویب کرد. این قوانین مجلس را از راس امور بودن خارج می‌کند.

ادیانی در خصوص نطق‌ها و اظهارنظرهای چالش‌زا و موهن تعداد معدودی از نمایندگان، افزود: گویی برخی شهوت شهرت دارند و فقط می‌خواهند دیده شوند. این آدم‌ها مصداق بارز برادر حاتم طایی هستند. برخی ها با مطرح کردن خودشان، علائم مطهر نظام را زیر سوال می‌برند البته آنها در واقع خود را خراب می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار بعضی نمایندگان که خلاف شأن مجلس است، تصریح کرد: از یک طرف می‌گویند مجلس در راس امور نیست و از طرف دیگر استعفا می‌دهند پرسش من این است چرا استعفا؟ به جای استعفا در دوره بعدی ثبت نام نکنید. همین افراد زودتر از بقیه زنبیل ثبت نام را در وزارت کشور گذاشته‌اند. این گونه رفتارها مجلس را از در راس امور بودن خارج می‌کنند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یازدهم در راه است لذا مردم نماینده کارآمد، لایق، انقلابی و مردم دار را انتخاب کنند تا مجلس انقلابی بتواند مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس نساجی مازندران کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان محیط زیست گفت: جلسه‌ای با آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست داشتیم و در این جلسه به این سازمان ماموریت دادیم تا به صورت هفتگی به مجلس گزارش ارائه دهد.   وی افزود: به سازمان محیط زیست اعلام کردیم برای اینکه بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را برطرف کنیم، بدون ارائه لایحه به مجلس، موضوع مورد نظر خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد تا مجلس خود در قالب طرح وارد عمل شده و موضوعاتی محیط زیستی را قانونی برطرف کند.

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند