Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:08:59 GMT

وحشت نتانیاهو از حزب الله لبنان پایانی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۹۴۴۳

وحشت نتانیاهو از حزب الله لبنان پایانی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به یاوه گویی ها خود علیه ایران و حزب الله لبنان ادامه داد.

وی مدعی شد: شنیدیم که چند روز قبل یک مسئول ارشد در سپاه پاسداران ایران مجددا تهدید کرد که ایران، تل آویو را ویران خواهد کرد و این نشان داد که حزب الله عامل ایران است که از لبنان علیه اسرائیل عمل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سریعا اظهارات این مسئول ایرانی را تکذیب کرد اما اگر حزب الله به اسرائیل حمله کند این سازمان و دولت لبنان که اجازه استفاده اراضی اش برای حملات علیه ما را می دهد، تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

این در حالی است که سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در پی انتشار خبری مبنی بر اظهارات منتسب به سردار مرتضی قربانی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس درباره هدف قرار دادن تل آویو از لبنان در صورت ارتکاب خطای اسرائیل در قبال ایران و متعاقباً اظهار نظر وزیر دفاع لبنان در این خصوص گفته بود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده آنچه سردار مرتضی قربانی مطرح کرده، تحریف و مورد برداشت نادرست رسانه‌ای قرار گرفته است.

سخنگوی سپاه همچنین از دقت و دوراندیشی وزیر دفاع کشور لبنان که با پاسخ هوشمندانه خود شیطنت رسانه سعودی - صهیونیستی را خنثی کرده‌اند، قدردانی کرده بود.

همچنین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم روز جمعه گفت: «برخی فکر می‌کنند که اگر به ایران حمله شود؛ این کشور برای پاسخ به حمله به متحدان خود متوسل خواهد شد و از آن‌ها کمک خواهد گرفت. می‌خواهم اینجا اطلاعات دقیقی به شما بدهم. هرکس به ایران حمله کند، خود این کشور به تنهایی پاسخ آن را خواهد داد. ایران کشوری نیست که سکوت اختیار کند و تنها به متحدانش تکیه کند. اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، ایران خود پاسخ اسرائیلی‌ها را خواهد داد. اظهاراتی که به مقامات ایرانی نسبت داده می‌شود مبنی بر اینکه ایران در صورت حمله اسرائیل به خود، از خاک لبنان تل‌آویو را هدف قرار خواد داد، با روش معمول در ایران در تضاد است».

از سوی دیگر در حالی که هر روز مقامات صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم و نفتالی بنت وزیر جنگ این رژیم به رجز خوانی علیه ایران می پردازند اما منابع عالی رتبه نظامی و امنیتی این رژیم به شدت نگران هر گونه جنگ با حزب الله هستند.

در تازه ترین موضع گیری؛ اسحاق بریک ژنرال بازنشسته اسرائیلی ضمن اذعان به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ وجه برای جنگ آمادگی ندارد، تاکید کرد که این رژیم به سبب صدها موشک ایران در منطقه با تهدیدی وجودی مواجه است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بریک بیان کرد: دکترین ارتش رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۲۰۰۶ این بوده که نباید از هیچ جنگی همانند جنگ‌های گذشته ترس و هراسی داشت و بر همین اساس، نیروهای ارتش تنها باید آماده مقابله با حزب الله در لبنان و حماس در غزه باشند.

بریک با اذعان به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی فاقد یک دکترین امنیتی است، عنوان کرد که یکی قصد آماده‌سازی ارتش برای دو جبهه را دارد و یکی دیگر در تدارک صدها تانک است و معلوم نیست که این وسط کابینه امنیتی چکاره است. کابینه امنیتی صرفا به یک بازیچه تبدیل شده است و امروز فاقد کمترین تاثیرگذاری حقیقی بر ارتش و دکترین نظامی است و شورای امنیت قومی هم مدت‌ها است که اهمیتی به دکترین امنیتی نمی‌دهد.

این ژنرال بازنشسته اسرائیلی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با تهدیدی وجودی مواجه است، اذعان کرد: طی سال‌های اخیر یک کمربند موشکی در اطراف اسرائیل ایجاد شده است که برخی از این موشک‌ها بزرگ و برخی کوچک هستند و امروز احتمال شلیک ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ موشک از جمله موشک‌هایی به وزن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم به سمت مناطق نظامی و استراتژیک وجود دارد.

اسحاق بریک افزود: ما توان پاسخ دادن نداریم زیرا نیروی هوایی قادر به توقف حملات موشکی نیست و موشک‌های ما نیز توان مقابله با این حملات موشکی را ندارد. دشمن اصلی اسرائیل حزب الله است که توان نظامی زیادی دارد.

همزمان برخی منابع امنیتی در تل آویو اعلام کردند که حزب الله لبنان توان جنگی فوق العاده دارد به ویژه که در کنار نیروهای روسی جنگیده است. افسران اسرائیلی بسیار نگران هستند زیرا می دانند که در برابر نظامیان تحت امر آنها، رزمندگان حزب الله دست بالا را دارند.

این منابع بیان کردند: نگرانی عمیق تر آن است که نیروی زمینی اسرائیل وارد جنگ گسترده ضد حزب الله لبنان شود که نمی توانند کاری از پیش ببرند و نیروهای زرهی وارد جنگ فرسایشی خونینی خواهد شد. ارتش اسرائیل تاحد توان می کوشد که وارد جنگ زمینی با حزب الله و حماس نشود زیرا در برابر آنها کار بسیار سختی دارد.

کد خبر 4798394

منبع: مهر

کلیدواژه: نتانیاهو حزب الله لبنان ایران ایالات متحده آمریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ترکیه سوریه روسیه عربستان سعودی فلسطین لبنان ناتو انگلیس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله

حزب‌الله از ابتدای ورود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون علاوه بر عملیات‌های موشکی پیشرفته ضد مواضع صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی، یک معادله جدید را در برابر دشمن ترسیم کرده که مربوط به قدرت پدافندی مقاومت و سرنگونی اهداف اسرائیل در آسمان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان از ابتدای ورود خود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون موفق به سرنگونی 5 پهپاد پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی شده که آخرین مورد آن مربوط به سرنگونی پهپاد «هرمس 450» در دو روز گذشته بود.

در همین راستا کارشناسان معتقدند که حزب الله در چارچوب یک استراتژی مشخص از ابتدای جنگ تا کنون به دنبال تحمیل یک معادله جدید به رژیم صهیونیستی بوده است.

هانی الدالی، کارشناس امور مقاومت فلسطین در این زمینه اعلام کرد که سرنگونی پهپادهای اسرائیلی توسط حزب الله حامل پیام های متعددی برای این رژیم است.

وی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که حزب الله در چارچوب یک راهبرد مشخص عملیات‌های خود را گسترش داده و پیام‌هایی با ماهیت نظامی به دشمن ارسال می‌کند که این پیام‌ها در صحنه سیاسی و واقعیت روی زمین منعکس می‌گردد. رفتار عملیاتی حزب الله نشان می‌دهد که تدابیر نظامی این حزب مبتنی بر اثبات برتری خود به ارتش رژیم اشغالگر است؛ جایی که می‌بینیم حزب الله به شکل سازماندهی شده به ویژه طی ماه‌های اخیر عملیات‌های خود را متمرکز بر نشان دادن قدرت دفاعی خود در زمین و هوا کرده است.

الدالی در ادامه گفت که صحنه‌های سرنگونی پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان نشان می‌دهد که حزب الله از سامانه‌های هشدار زودهنگام پیشرفته‌ای برخوردار است که آن را قادر می‌سازد اهداف هوایی متخاصم را خیلی سریع شناسایی کند و آنها را مورد هدف قرار دهد؛ همانطور که شاهد سرنگونی پهپاد «هرمس 900» ارتش رژیم اشغالگر بودیم که یک پهپاد بسیار پیشرفته و گران قیمت محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی به آن افتخار می‌کرد.

وی تصریح کرد که این صحنه‌ها همچنین نشان می‌دهد که حزب الله ابزارهای پیشرفته‌ای از سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار دارد که می‌تواند پهپادهای پیشرفته ارتش اسرائیل را سرنگون کند

این کارشناس مسائل مقاومت در ادامه تاکید کرد که این قابلیت های دفاعی حزب الله لبنان موجب شده تا رژیم صهیونیستی از بزرگترین امتیاز خود که برتری هوایی و اطلاعاتی در حریم هوایی لبنان بود و از این طریق بسیاری از عملیات‌های خود را سازماندهی می‌کرد و اطلاعات زیادی درباره رهبران و نیروهای مقاومت و همچنین تجهیزات نظامی آنها به دست می آورد محروم شود.

وی اظهار داشت که علاوه بر آن، قدرت حزب الله در سرنگونی پهپادهای پیشرفته اسرائیل تاثیر زیادی بر روحیه دشمن و جامعه صهیونیستی دارد و در مقابل، روحیه مقاومت و جامعه آن را تقویت می‌کند.

آسمان ناامن لبنان برای اسرائیل با شکار هرمس| گزارشعضو شورای حزب‌الله: قطعات پهپاد هرمس900 اسرائیل در دست ماست

از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند که در سایه این عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله، معادله‌ای که رژیم صهیونیستی در این زمینه در جنگ با حزب‌الله به دنبال آن بود برعکس شده است؛ به طوری که اکنون حزب‌الله است که اسرائیل را مجبور کرده توانایی‌های پنهان خود را نشان دهد و از سلاح‌هایی که قبلا به کار نمی‌برد، استفاده کند. صهیونیست‌ها درحالی تسلیحات پیشرفته موشکی و پهپادی خود را در این جنگ با حزب‌الله مورد استفاده قرار داده‌اند که مقاومت لبنان به خوبی توانایی خود در مقابله با این سلاح‌ها را ثابت کرد و نشان داد که می‌داند چگونه از نقاط ضعف دشمن استفاده کند.

حزب‌الله با ساقط کردن پهپادهای هرمس 450 و 900 نشان داد از یک سامانه پدافندی پیشرفته برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد اهداف را دقیق رصد کرده و مورد اصابت قرار داده و سرنگون کند. این یک علامت سوال بزرگ و چالشی اساسی برای اسرائیل به وجود می‌آورد و صهیونیست‌ها در وهله نخست به دنبال این هستند که بدانند مقاومت لبنان چگونه به چنین سامانه‌های پیشرفته‌ای دست پیدا کرده و در وهله دوم آنها دیگر نمی‌توانند روی پهپادها و موشک‌های پیچیده و پیشرفته خود برای ضربه زدن به حزب‌الله حساب باز کنند.

از سوی دیگر این دغدغه برای صهیونیست‌ها وجود دارد که ممکن است با گسترش جنگ، حزب‌الله از سلاح‌های مرگبارتری رونمایی و اسرائیلی‌ها را بیش از پیش غافلگیر کند.

منابع آگاه در این راستا اعلام کردند: هرکاری که حزب‌الله امروز انجام می‌دهد مدبرانه و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق بوده و هدف آن بیرون کردن شبح جنگ از لبنان است نه طولانی کردن جنگ. چیزی که اسرائیلی‌ها را از حمله به لبنان بازمی‌دارد، قدرت و غافلگیری‌هایی است که حزب‌الله به صهیونیست‌ها نشان داده و درمحله کنونی هم رونمایی مقاومت از سلاح‌های جدید در چارچوب پیامی اضافی برای اسرائیل است با این مضمون که مقاومت قطعا هر اقدام اسرائیل در تشدید تجاوزات را با پاسخی بزرگتر و در قالب معادله «چشم در برابر چشم» تلافی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات