Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@10:48:58 GMT

نمایندگان جدید باید مجلس را به رأس امور برگردانند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۹۴۴۵

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و رویکرد مجلس نو گفت: جوانان کاندید شده کمپین مجلس نو برای انتخابات آتی با نقاط قوت خود می‌توانند نقاط ضعف مجلس و دولت را پوشش دهند و باید مجلس را دوباره به رأس امور برگردانند و با بینش و درایت و کار جهادی، کم‌کاری دولت را برطرف و دولت را به حرکت وادارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علوی،‌ دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت استان چهارمحال و بختیاری در مورد اهداف مجلس نو برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دانا گفت: «مجلس نو چند رویکرد بسیار خوب دارد، ‌نخست جوان‌گرایی که اهمیت به جوانان و استفاده از ظرفیت‌ها باعث پیشرفت کشور است و دومین رویکرد تخصص است. ما در کشور جوانان متخصص کمی نداریم که به آن‌ها بهاداده نشده است.»

وی افزود: «مجلس نو حدود 300 نفر از جوانانی که از مؤلفه‌های مدنظر تخصص، مدرک و کارایی و تجربه کافی برخوردار بودند را در سطح کشور حمایت می‌کند و این‌ها به‌طور حتم با نقاط قوت خود می‌توانند نقاط ضعف مجلس و دولت را پوشش دهند.»

علوی ادامه داد: «حدود 5 نفر از اعضای شورای ائتلاف از جمعیت پیشرفت و عدالت استان هستند و در استان چهارمحال و بختیاری 4 حوزه انتخابی داریم که برای معرفی کاندیدای مدنظر جریان انقلابی به نتیجه رسیدیم و آن‌‌ها را معرفی کردیم و این دو کاندیدا می‌توانند جریان ساز و با کمپین مجلس نو همسو باشند.»

*مردم از جریان اصلاح‌طلب ناامید شدند

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: «کاندیداها توان و ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه‌دارند و امید است بتوانند در مجلس تحولات و تغییراتی همسو با مجلس نو پدیدآورند، جمع‌بندی کاندیداهای دو حوزه دیگر نیز طی نظرسنجی انجام خواهد شد.»

علوی بابیان این‌که مردم از جریان اصلاح‌طلب ناامید شدند، گفت: «از طرفی نمایندگانی که به مجلس راه خواهند یافت به‌طور حتم توانایی برطرف کردن مشکلات فعلی را دارند و باید هم‌چنین باشد چراکه مردم در این دوره از انتخابات از جریان اصلاح‌طلب ناامید شدند و به همین دلیل نیروهای انقلابی می‌توانند تغییرات جدی ایجاد کنند.»

وی افزود: «به شرطی تحول و تغیر رخ می‌دهد که نگذاریم افراد ناتوان وارد مجلس شوند و با موضع‌گیری‌های عجولانه کار را دشوار کنند. نمایندگان دوره یازدهم مجلس باید مجلس را دوباره به رأس امور برگردانند و با بینش و درایت و کار جهادی، کم‌کاری دولت را برطرف و دولت را به حرکت وادارند.»

علوی بیان کرد: «مجلس دهم مملو از لابی و رانت بود و این عملکرد در استیضاح وزرای مختلف دیده شد که امضاها پس گرفته می‌شد. متأسفانه نمایندگان این دوره دنبال منافع شخصی بودند و این برای کشور آفتی بزرگ است. فساد در مجلس این دوره بسیار زیاد و تمام‌کارها حول محور رانت، امتیاز و اطلاعات می‌چرخید.»

*مجلس جدید باید با همکاری قوه قضائیه در مبارزه با فساد پیش رود‌

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت چهارمحال و بختیاری افزود: «اگر این مجلس کارآمد بود می‌توانست به دولت سخت بگیرد و بر کارها و تصمیماتش نظارت کند. اما مجلس یازدهم می‌تواند باروحیه انقلابی و کار جهادی، دولت خسته و پیر را به کار وادارد و رانت‌ها و فسادها را حذف کند و با همکاری قوه قضائیه که در مبارزه با فساد بسیار خوب عمل کرده، مسیر مبارزه با فساد را محکم‌تر و سریع‌تر طی کند.»

علوی در پایان با انتقاد از نادیده گرفتن جوانان و منابع کشور،‌ تأکید کرد: «اگر از ظرفیت‌های کشور مانند جوانان دهه شصت که سوختند، منابع بی‌کران و فرصت‌های اقتصادی بسیار، استفاده می‌کردیم کشورمان می‌توانست در تمام عرصه‌ها رتبه نخست را کسب کند. اما مسئولان گفتند دهه شصتی‌ها برای ما ضرر بودند! این جای تأسف است که نتوانستیم از جوانان استفاده کنیم.»

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جو بایدن پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران قرار گرفته است. این فشارها بیشتر از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره وارد شده است. 

ایالات متحده برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های ۱۰ میلیارد دلاری را لغو کرد و به ایران این امکان را داد تا به پول مسدود شده خود دسترسی داشته باشد.

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • جایزه جوانی جمعیت جریانی فراگیر در سراسر کشور می‌شود
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد