Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:47:26 GMT

چت کردن در دوره آشنایی پیش از ازدواج ممنون!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۹۴۶۵

چت کردن در دوره آشنایی پیش از ازدواج ممنون!

ایسنا/زنجان یک مشاور خانواده، دختران و پسران را از چت کردن در فضای مجازی به دلیل عدم انتقال مفاهیم و احساس درست منع کرد.

سعید عزیزی ظهر امروز در نشست تخصصی مهارت‌های قبل از ازدواج با موضوع «ازدواج آسان و پایدار» که به همت جهاددانشگاهی استان زنجان در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: صحبت‌های پیش از ازدواج، باید در فضای واقعی و چهره‌ به چهره باشد و در این مورد چت را ممنون می‌دانیم؛ در چت مفهوم کلام انتقال نمی‌یابد و زبان بدن را نمی‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد ازدواج سفید و دوستی‌های دختر و پسر، تصریح کرد: عرف به چیزی اطلاق می‌شود که سه چهارم جامعه آن را بپذیرند؛ ازدواج سفید با فرهنگ عرفی ما ناسازگار بوده و فقط ازدواج‌های دائم را عرف می‌دانیم.

مشاور و روانشناس ازدواج و خانواده، ادامه داد: تا وقتی نتوان چیزی را علنی کرد، عرف نیست حتی اگر شرعی باشد؛ اولین عارضه ارتباط پنهان، استرس مزمن است و در روابط پیش از ازدواج تا حدی می‌توان پیش رفت که مطابق با شرع و عرف باشد.

عزیزی در مورد صفت منطبق و صفت مکمل یادآور شد: اگر جنسیت در صفتی لازم باشد، مکمل است در غیر این‌صورت، در دسته صفت منطبق جای می‌گیرد. صفات مکمل، صفات مردانه و زنانه هستند؛ آقایان بصری و خانم‌ها سمعی؛ مرد منطق‌گرا و زن احساس‌گرا است؛ باید هر کس صفت خود را داشته باشد تا مکمل باشند. مرد باید مردانگی خود و زن باید زنانگی خود را تقویت کند.

مدرس دانشگاه، با اشاره به اینکه باورهای دینی و اعتقادی صفت منطبق است، ابراز کرد: بحث‌های پیش از ازدواج به صفات منطبق مربوط می‌شود و صفات همسان‌سنجی را باید پیش از ازدواج مدنظر قرار دهند و اولین صفت منطبق، باورهای درونی است و باورهای اعتقادی شرط نباشد بلکه معیار ازدواج باشد.

عزیزی، سن را عامل دوم از معیارهای ازدواج بر اساس صفات منطبق دانست و گفت: هم‌ کفو بودن سن شناسنامه‌ای نیست، بلکه سن شخصیتی است. پسر باید از لحاظ شخصیتی ۲ تا ۶ سال بزرگتر از دختر باشد، چون مرد ذاتا اقتدارگرا است. ژنتیک، محیط و آموزش در سن شخصیتی موثر است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: فرزندان را از ۷ سالگی به نماز عادت دهید. بر این اساس تربیت در دختران زودتر از پسران جواب می‌دهد. ۲۰ تا ۲۶ بهترین سن برای ازدواج دختر و ۲۲ تا ۲۹ برای پسر است و وقتی فاصله سنی بین زوجین زیاد شود نیازها متفاوت و اختلاف‌ها زیاد می‌شود.

مشاور و روانشناس ازدواج و خانواده با اشاره به اینکه سومین عامل موثر در ازدواج تیپ‌های شخصیتی است، عنوان کرد: افراد درونگرا حساس، زودرنج، استرسی، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس پایین، فردگرا، عصبی، مردد و محتاط، جزئی‌نگر و دقیق و افراد برونگرا کلی‌نگر، سطحی، دمدمی مزاج، ریسک‌پذیر، شاد، زودباور، عدم تمرکز، جمع‌گرا، اعتماد به نفس بالا، ریلکس و خونسرد هستن؛ بر این اساس فرد درونگرا باید با درونگرا و برون‌گرا با فرد برون‌گرا ازدواج کند.

عزیزی همسان‌گزینی اجتماعی را عامل چهارم در معیارهای مورد توجه پیش از ازدواج خواند و گفت: جایگاه اجتماعی باید جوری رعایت شود که همسان باشد، مثلا در تحصیلات هم‌تراز یا پسر یک پله بالاتر باشد. در مباحث مربوط به خانواده‌ها نیز اگر دختر یا پسر از لحاظ فکری مستقل باشد خانواده اولویت دوم است؛ در غیر این صورت وابستگی به خانواده دارند و خانواده ملاک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان ازدواج سفید معیارهای ازدواج استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با کشتی گیری که دیوید تیلور را نابود کرد!

آرون بروکس جدیدترین نامی است که در دنیای کشتی به گوش همه خورده است.

طرفداری | دیوید تیلور یک نام ترسناک برای کشتی جهان است که بردن او تقریبا غیرممکن بود، او به جز یک بار که مقابل حسن یزدانی شکست خورد، از سال 2019 در هیچ رقابتی نباخته بود. با این حال در رقابت های انتخابی یک جوون 23 ساله به نام آرون بروکس، دو بار متوالی موفق شد دیوید تیلور را ببرد تا همه جهان در شوک فرو بروند.

بروکس ۲۳ ساله که پیش از این عناوین قهرمانی مسابقات زیر ۲۳ سال و نوجوانان جهان را در کارنامه داشته موق شد ستاره آمریکایی‌ها در کشتی آزاد را در دو بازی متوالی شکست دهد و نام خودش را به عنوان رقیب جدید حسن یزدانی سر زبان‌ها بیندازد.

بروکس در مریلند به دنیا آمد و در طول دوران دبیرستان، بروکس چهار بار قهرمان رقابت های ملی و چهار بار قهرمان ایالتش شد و یک رکورد عجیب غریب داشت. او در طول این دوران ۱۶۳ پیروزی و ۲ باخت در ایالت مریلند ثبت کرد.

بسیاری از کارشناس ها اعتقاد دارند آرون بروکس از لحاظ بدنی بسیار قوی تر از دیوید تیلور است و این یعنی گرفتن مدال در وزن 86 کیلوگرم با چالش های جدیدی برای ایرانی ها همراه خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • آشنایی با کشتی گیری که دیوید تیلور را نابود کرد!
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج
  • ماجرای مسلمان شدن یک دختر مسیحی + فیلم
  • حساب ۱۰۰ امام منطبق بر ایدئولوژی انقلاب است
  • پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید دانشگر سمنان افتتاح شد