Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به اینکه مبنای حرکت و فعالیت‌ها در تمام عرصه‌ها بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد گفت: تمام مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی با رویکرد «گام دوم انقلاب» و محوریت جوانان اجرا شود.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد صبح امروز، 24 آذرماه در دیدار با حجت الاسلام محمد فخرالدینی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که در محل حوزه هنری یزد انجام شد با اشاره به تعامل و همکاری دو نهاد اظهار کرد: مبنای حرکت و فعالیت‌ها در تمام عرصه‌ها از جمله فرهنگی، هنری و اجتماعی باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در نشست‌های اندیشه‌ورزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله دیدگاه صاحب‌نظران، نخبگان و دانشگاهیان، تلاش کرد تا همه برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی، مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی با رویکرد گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و امیدآفرینی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رئیس حوزه هنری استان یزد با بیان این که در مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی باید از ظرفیت‌های مردمی کمتر شناخته شده استفاده شود، ادامه داد: در برنامه‌ها و مناسبت‌ها باید کارها را به نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان سپرد.

این مقام مسئول، همچنین آمادگی حوزه هنری و هنرمندان مرتبط را برای مشارکت هر چه بیشتر در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف در استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با بیان این که کار باید برای رضای خدا و در جهت تبیین معارف الهی باشد گفت: اگر به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسائل و آسیب‌های اجتماعی از دریچه هنر پرداخته شود، تأثیر بسیار زیادی در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فخرالدینی با اشاره به نقش مؤثر حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، حضور پررنگ‌تر این نهاد در کمیته‌های ستاد بزرگداشت 9 دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) در استان را خواستار شد.

وی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت پاسداشت دهمین سال حماسه 9 دی‌ در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این حماسه ماندگار پیش بینی شده است.

فخرالدینی برحضور گسترده اقشار مختلف مردم بویژه هنرمندان در این مراسم که دوشنبه نهم دی‌ماه 98 در میدان امیرچخماق برگزار می‌شود، تأکید کرد.

وی با بیان این که تأثیر یک اثر هنری مانند؛ فیلم، عکس، شعر، پوستر و ... شاید بیشتر از چندین منبر باشد، اظهار کرد: با یک اثر هنری می‌توان از بروز برخی مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

فخرالدینی تصریح کرد: باید با استفاده از نبوغ و ظرفیت استعدادهای فرهنگی و هنری در راستای تبیین جایگاه حق و ولایت در جامعه گام برداریم و اقداماتی مؤثر و متناسب با شرایط امروز انجام دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان این که این انقلاب ثمره خون شهداست و خودشان نیز از آن محافظت می‌کنند، بر ثبت و ضبط خاطرات مرتبط با شهدا و انتقال آن به نسل امروز تأکید کرد.

لزوم شناخت شهدای استان بویژه شهیدمحراب آیت الله صدوقی(ره) به جوانان و نوجوانان، ضرورت شناساندن اهداف و آرمان‌های انقلاب به نسل امروز، لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی هنری در زمینه‌های مختلف، تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با زبان هنر و جذب مخاطب برای مناسبت‌ها با نوآوری و شیوه‌های هنری جذاب از دیگر مباحث این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حوزه هنری یزد گام دوم انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای ویژبرنامه «زیر چتر اصفهان» به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «زیر چتر اصفهان» در این منطقه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با محوریت امامزاده ابراهیم محله سودان از سوم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ویژه‌برنامه، نقل اصفهان، ورزشی پهلوانی و تئاتر در تاریخ هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت اختتامیه و معرفی آثار برگزیده انجام می‌شود، افزود: نمایشگاه صنایع دستی اصفهان به دست بانوان هنرمند منطقه، برپایی غرفه کودک و بازی‌های شاد کودکانه، پخش نماهنگ اصفهان و منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اصفهان است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت این هفته و به‌منظور برجسته کردن یاد و خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، همچنین ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی در این هفته از چند تن خانواده معزز شهدا و جانبازان منطقه دیدار به عمل خواهد آمد، چراکه معتقدیم دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان در مدیران شهری می‌شود.

کد خبر 747208

دیگر خبرها

  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است