Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بسته‌ای برای مقابله با مازاد دام در دامداری‌ها به وزارت صمت ارائه شده است، گفت: در صورتی که با انباشت دام در دامداری‌ها جلوگیری نشود، موج دوم گرانی گوشت ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری سرپرست جدید این وزارتخانه گفت: بسته‌ای به وزارت صمت برای چاره‌اندیشی به وجود مازاد دام در دامداری‌های کشور ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این بسته به کاهش واردات و همچنین خرید تضمینی دام اشاره شده تا از مازاد دامی که دامداران استان‌های کشور با آن مواجه هستند، جلوگیری شود.

به گفته معاون امور دام،  اگر از این مازاد دام در دامداری‌ها جلوگیری نشود اثرات آن 8 ماه دیگر بر بازار نمایان می‌شود و موج دوم گرانی ایجاد خواهد شد.

رضایی همچنین گفت: ضرر و زیانی که دامداران کشور مطرح می‌کنند بحق است و آنها به دلیل انباشت دام در دامداری‌ها با هزینه مازاد مواجه هستند بدون آنکه خریداری وجود داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: افزایش دام در دامداری استان‌ها تاکنون بیماری ایجاد نکرده اما اگر با آن مقابله نشود، ممکن است باعث طغیان بیماری شود.

به گزارش فارس، از چندماه پیش دامداران استان‌ها گلایه دارند که دام در دامداری‌های آنها انباشت شده و خریداری برای آنها وجود ندارد. آنها اعلام می‌کردند که هزینه زیاد خوراک و نگهداری برای دام می‌دهند، اما سودی برای آنها ندارد. این در حالی است که همان موقع قیمت گوشت در بازار بیش از کیلویی 80 هزار تومان بود و مردم معمولی قدرت خرید نداشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گرانی گوشت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه

حسین امینی نژاد رئیس کمیته امداد شیبکوه گفت: در ماه مبارک رمضان، هزاربسته معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شامل برنج، مرغ یا گوشت، روغن، انواع حبوبات، شکر، ماکارونی و قند بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ارزش هر بسته معیشتی را یک میلیون تومان عنوان کرده و افزود: ۱۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۶۰۰ بسته افطاری ساده نیز به ارزش ۴۲ میلیون تومان با همکاری مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و بسیج بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه گفت: ۷۰۰ کیلوگرم گوشت گرم هم به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان نیز بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند