Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@09:23:13 GMT

فرش ۷۰۰ شانه بخریم یا۱۰۰۰ شانه؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۰۰۷۲

فرش ۷۰۰ شانه بخریم یا۱۰۰۰ شانه؟

وقتی صحبت از خرید فرش علی‌الخصوص فرش ماشینی می‌شود با سوال‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرداس، چیزهایی که شاید تا قبل از اقدام به خرید فرش نشنیده بودیم و اکنون باید بابت داشتن فرشی با همین ویژگی‌ها پول بیشتری پرداخت کنیم! این موارد به ویژگی‌های انواع مختلف فرش ماشینی مربوط می‌شود که در نهایت تفاوت‌هایی اساسی ایجاد کرده و باعث می‌شود هر فرشی با ویژگی خاص برای شرایط محیطی متفاوت، کاربرد بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاوت‌ها شامل نوع نخ به کار رفته در فرش، ضخامت فرش، تراکم و ... آن است که به طور مستقیم با کیفیت و البته قیمت فرش در ارتباط است. این روزها فرش ماشینی بازار خوبی دارد و خرید فرش کاشان نیز در صدر قرار گرفته؛ فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه از پرفروش‌ترین آن‌ها هستند. اما چه چیزی تعیین می‌کند که کدام فرش نسبت به دیگری برتری دارد یا اصلا لازم است فرشی با تراکم بیشتر تهیه کنیم یا نه؟

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه چیست؟

در واقع تفاوت اصلی این دو فرش مربوط به میزان شانه و تراکم آن‌ها می‌شود. فرش ۷۰۰ شانه با تعداد ۷۰۰ گره در هر یک متر از عرض فرش بافته می‌شود در حالی که به این عدد در فرش ۱۰۰۰ شانه، ۳۰۰ گره اضافه می‌شود و نهایتا فرش با ۱۰۰۰ گره در هر یک متر عرض بافته می‌شود. همین تفاوت باعث متراکم‌تر شدن و در نتیجه فشردگی و انسجام بیشتر بافت فرش می‌گردد. نخ‌های فرش ۱۰۰۰ شانه به یکدیگر نزدیک‌ترهستند که به همین دلیل گرد و خاک کمتری لا به لای بافت فرش نفوذ می‌کند.

از طرفی این موضوع به استحکام فرش نیز کمک می‌کند. هر دو این فرش‌ها با نخ‌های اکرولیک هیت ست شده بافته می‌شوند و به همین دلیل نخ‌ها مقاومت بیشتری پیدا می‌کنند و پرزدهی خود را از دست می‌دهند، البته فرش ۷۰۰ شانه به دلیل تراکم کمتر ممکن است در ابتدا کمی پرزدهی داشته باشد که به مرور زمان از بین می‌رود اما فرش ۱۰۰۰ شانه مانند فرش‌های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه بدون پرزدهی است.

بخشی از انتخاب فرش به سلیقه شما مربوط می‌شود!

یکی از دیگر از تفاوت‌های فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه نمای ظاهری آن‌هاست. هر دو آنها فرش ماشینی کلاسیک هستند و نقشه‌های نسبتا مشابهی دارند اما بیشتر نقشه‌های فرش ۱۰۰۰ شانه مدرن‌تر و به روز است در حالی که فرش ۷۰۰ شانه بر طرح‌های سنتی‌تر و قدیمی تمرکز دارد.

زیبایی بیشتر فرش‌های ۱۰۰۰ شانه به یک عامل دیگر نیز بستگی دارد و آن استفاده از نخ‌های تاپس است. این نخ‌ها که نرمی و لطافت بیشتری دارند، درخشان‌تر هستند و رنگ‌ها را با جلوه بیشتری نشان می‌دهند. اگر کمی با دقت به طرح هر دو نگاه کنید متوجه شفافیت رنگ‌ها در بافت فرش خواهید شد.

موضوع دیگر بحث تراکم است که علاوه بر ایجاد کیفیت و استحکام بیشتر، وضوح طرح فرش را نمایان‌تر می‌کند و فرش ظرافت بیشتری پیدا می‌کند. این ویژگی شباهت فرش را با نمونه‌های دستباف بیشتر کرده است که به آن دستباف گونه نیز می‌گویند.

تمام این موارد، فرش‌های ۱۰۰۰ شانه را از نظر ظاهری زیباتر و به روزتر نشان می‌دهد حال آن که فرش ۷۰۰ شانه با نمایی سنتی، احساس صمیمیت بیشتری ایجاد می‌کند.

ضخامت فرش ۷۰۰ شانه حدود ۹ میلیمتر است و فرش‌های ۱۰۰۰ شانه نیز حدود ۸ میلیمتر ضخامت دارند اما به دلیل میزان شانه کمتر، فرش ۷۰۰ شانه راحتی بیشتری به همراه دارد به همین دلیل برای کسانی که نمی‌خواهند از مبلمان و یا تخت خواب استفاده کنند گزینه بهتری است.

بافت فرش و ارتباط مستقیم آن با قیمت فرش

این قاعده نه تنها در خرید فرش کاشان بلکه به طور کلی در هنگام خرید تمام فرش‌های ماشینی کاملا قابل مشاهده است. هر چقدر که میزان شانه و تراکم فرش افزایش یابد، فرش قیمت بیشتری پیدا می‌کند چون طبیعتا از نظر زیبایی و کیفیت در جایگاه بالاتری قرار خواهد داشت. در این مورد فرش ۱۰۰۰ شانه حدود ۱۰ درصد از فرش ۷۰۰ شانه گران‌تراست. شاید عده‌ای این موضوع را مزیتی برای فرش‌های ۷۰۰ شانه بدانند در حالی که این موضوع کاملا نسبی است و بیشتر بستگی به فضایی دارد که می‌خواهید از فرش استفاده کنید چون اگر دنبال ظرافت بیشتر باشید صد در صد باید فرشی ۱۰۰۰ شانه را انتخاب کنید. با وجود این تفاوت قیمت ۱۰ درصدی به جرات می‌توان گفت میزان استقبال و محبوبیت هر دو فرش با توجه به حجم تولیدات کاملا برابر است و این دو به تنهایی می‌توانند تمام نیاز و سلیقه‌های مختلف را راضی کنند. بنابراین اگر در خرید فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه مردد هستید یا فکر می‌کنید خرید فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به صرفه است بهتر است نگاهی به اولویت‌هایتان بیاندازید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش 1000شانه فرش 700 شانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزار تومان و هر شانه ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به افت شدید قیمت تخم مرغ، هر شانه محصول با نرخ ۶۵ هزار تومان برای مصرف کننده در خیابان توسط وانتی ها عرضه می شود.

کاشانی ادامه داد: علی رغم آنکه خواستار خرید حمایتی ماهانه ۱۰ هزار تن تخم مرغ مازاد توسط پشتیبانی امور دام از مرغداران شدیم، اما به رغم زیان هنگفت تولیدکنندگان این امر محقق نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار با احتساب سرانه مصرف روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: با توجه به افت شدید قیمت تخم مرغ، عدم حمایت از این صنعت موجب شده تا اکثر تولیدکنندگان تولید را از دست بدهند و به عبارتی اتفاق گوشت قرمز اینبار برای تخم مرغ رخ می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار/ طلا و سکه بخریم یا نخریم؟
  • داورزنی: پیش‌بینی ۳۵ سهمیه المپیک براساس واقعیت ورزش است
  • دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • دبیرکل ناتو: اوکراین به زودی سامانه‌های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت
  • ببینید | زیباترین جاده نخلستانی ایران
  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • زیباترین جاده نخلستانی ایران در بوشهر + فیلم
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟