Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:33:04 GMT

حمام تاریخی دمق ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۰۱۴۴

حمام تاریخی دمق ثبت ملی شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهروز کهیایی اظهار کرد: این بنا در شهر دمق و در فاصله ۲۲ کیلومتری از رزن واقع شده و مساحت بنای این حمام ۴۰۰ متر مربع و مصالح به کار رفته در آن آجر، خشت، گل و ساروج است که در رختکن این حمام قسمت‌های مختلفی از جمله عروس‌نشین، شاه‌نشین، دخترنشین تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این حمام بدون ستون بوده که بعد از اجرای پی و دیوار به صورت طاق ضربی درآمده است افزود: به گفته اهالی و بزرگان این بنا حدود ۲۵۰ سال قدمت دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رزن یادآور شد: در سال ۱۳۸۹ مرمت حمام تاریخی، توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قسمت بیرونی بنا و پس از آن مرمت قسمت داخلی و بندکشی دیوار‌ها صورت گرفته است.

کهیایی در پایان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار اثر تاریخی حمام تاریخی درجزین، حمام تاریخی نظام‌آباد، مسجد امام رضا (بابانظر) و حمام تاریخی دمق در شهرستان‌های رزن و درگزین ثبت ملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۹ اثر تاریخی در شهرستان رزن و درگزین شناسایی شده که از این تعداد ۷۴ مورد در فهرست آثار ملی ایران شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی حمام تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود «غرغر خان» به باغ شادونه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ در این قسمت از برنامه شخصیت جدیدی به نام «غرغر خان» وارد باغ شادونه می‌شود و لحظات شیرینی را به همراه خاله شادونه و بقیه شخصیت‌های باغ شادونه برای کودکان رقم می‌زند.

گفتنی است در هر قسمت از «باغ شادونه» ماجرا‌های جدیدی اتفاق می‌افتد که مهارت‌های کودکانه و مفاهیم اخلاقی، دینی، فرهنگی و اجتماعی را در قالب داستان‌هایی شاد و هیجان‌انگیز به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

«باغ شادونه» کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی، کارگردانی علی مختارزاده و اجرای ملیکا زارعی که جدیدترین قسمت آن پنجشنبه ۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷:۱۵ پخش و جمعه در همان ساعت تکرار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود شخصيت جديد «غرغر» به باغ شادونه
  • ورود «غرغر خان» به باغ شادونه
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • چراغ دریایی
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • چرا تاکنون موفق به پیوند مغز نشده‌ایم؟ + فیلم
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)