Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا، سرهنگ محمد اقبالی  یکشنبه ۲۴ آذر اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، کانال‌های مجازی مسئولیت سنگینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی و رعایت اصول حرفه‌ای در انتشار مطالب دارند که باید رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت‌های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت‌ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد که ادمین ها و کاربران عرصه مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

اقبالی گفت: هر مقطع زمانی و شرایط مناسبتی مطالبات خود را دارد که مدیریت این مباحث اهمیت زیادی دارد، نامزدهای انتخاباتی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه‌ای در این عرصه حاضر شوند و از هرگونه تخریب نسبت به یکدیگر پرهیز و فقط برنامه‌های خود را ارائه دهند.

رئیس پلیس فتا استان البرز تأکید کرد: در این سیر زمانی باید دست‌به‌دست هم دهیم تا فضا را ایمن و مطمئن نگه‌داریم و چالش ایجاد نکنیم و دست‌مایه منفی برای دیگران ایجاد نکنیم.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروزه به‌ویژه در البرز فضای مجازی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد فضای سیاسی است و به‌طورمعمول در انتخابات و مناسبت‌های سیاسی اتفاقاتی رقم می‌خورد که برخی افراد اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

اقبالی یادآور شد که با نظارت و کنترل بر شبکه‌های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می‌تواند در بسیاری از تخلفات جلوگیری شود.

 کاربران باید در تولید محتوی دقت لازم داشته باشند چراکه پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی‌اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد به‌شدت برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتا البرز همچنین به ادمین‌های فضای مجازی تأکید کرد که با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را عهده‌دارند از قرار دادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند.

ادمین‌ها قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتماً فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

کد خبر 470261 برچسب‌ها استان البرز پلیس فتا مجلس - انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز پلیس فتا مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 746932

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی