Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:46:51 GMT

برگزاری همایش ملی «امنیت غذایی و رونق تولید» در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۰۳۳۴

برگزاری همایش ملی «امنیت غذایی و رونق تولید» در مشهد

آرش دوراندیش در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری همایش تخصصی ملی «امنیت غذایی و رونق تولید»، اظهار کرد: این همایش چهارشنبه ۲۷ آذرماه، ساعت هشت صبح در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری همایش ملی «امنیت غذایی و رونق تولید» با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های ایران که در زمینه اقتصاد کشاورزی و صنایع‌ غذایی فعالیت دارند، مسئولان اجرایی کشوری و استانی، کشاورزان نمونه و نماینده آن‌ها، شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوراندیش تصریح کرد: این همایش با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بخش اجرایی، بخش دانشگاهی و بخش خصوصی که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند در این همایش حضور دارند، ابراز کرد: این همایش در بحث اقتصاد کشاورزی برای اولین بار در مشهد برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری همایش ملی«امنیت غذایی و رونق تولید» با اشاره به سخن رهبری مبنی بر رونق تولید، گفت: برای ایجاد رونق تولید، باید بین سه بخش از جمله بخش علمی کشور، بخش اجرایی و گروه تولیدکنندگان و کشاورزان یا بخش خصوصی، ارتباط برقرار کرد.

وی افزود: این سه گروه باید سیاست‌های دولت در بخش تولید را مورد بررسی قرار دهند. در این همایش سیاست‌هایی که قابلیت اجرایی دارد و مورد تأکید بخش علمی کشور نیز هست، اجرا می‌شود البته این سیاست‌ها باید از سمت بخش خصوصی یا کشاورزان فعال مورد تائید و پذیرش قرار گیرد.

کد خبر 4798444

منبع: مهر

کلیدواژه: رونق تولید دانشگاه فردوسی مشهد علیرضا رزم حسینی غلامحسین شافعی اقتصاد بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا گودرزی ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، مهمترین شاخص در دیدگاه سیاستگزاران و مسؤولان سیاسی هر کشور را امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: امنیت غذایی اهمیت بالاتری از امنیت نظامی و سایر شاخصه‌های امنیتی دارد.

وی کشاورزان را اثرگذارترین قشر در حوزه امنیت غذایی دانست و افزود: نتیجه انجام طرح‌های متعدد تحقیقاتی به‌زراعی و به‌نژادی توصیه‌های علمی ترویجی، دستورالعمل‌های مختلف و معرفی ارقام جدید به کشاورزان است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: به منظور معرفی ارقام جدید، اقدامات تحقیقاتی مستمر توسط بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود و بخش خصوصی در بخش تولید و تکثیر این ارقام فعالیت می‌کند و بذرهای اصلاح‌شده با استانداردهای خاص را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی یادآور شد: حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن بذر پارسال تولید شد که ۷۶۰۰ تن از آن، بذر خالص بود.

گودرزی افزود: نیاز استان مرکزی در طول سال بیش از ۱۴ هزار تن بذر است و امیدواریم با توجه به بارندگی‌های مطلوب، تولید متناسب با تأمین نیاز استان در سال جاری محقق شود.

وی تاکید کرد: دانش و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی، زیربنای امنیت غذایی کامل و پایدار است.

کد خبر 6084572

دیگر خبرها

  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد