Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@02:10:57 GMT

داروهایی که فرآیند پیری را معکوس می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۰۴۵۴

ساعت24- محققان حین آزمایش دو داروی تجربی برای درمان آلزایمر در مدل‌های حیوانی دریافتند این دو دارو کاربردی فراتر از درمان آلزایمر دارد و می‌تواند روند زوال شناختی مرتبط با سن را معکوس کند.

سابقه خانوادگی، ژنتیکی، سبک زندگی و میزان فعالیت همگی از عوامل موثر در بروز آلزایمر هستند؛ ولی سن بزرگترین عامل موثر در بروز این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز دانشمندان به طور دقیق نمی‌دانند که همزمان با پیری و افزایش سن در سطح مولکولی چه اتفاقی رخ می‌دهد که با آلزایمر مرتبط است.

مطالعات قبلی نشان داد متابولیسم معیوب گلوکز در مغز پیش از شروع علائم آلزایمر دیده می‌شود و این سوخت و ساز با افزایش سن کاهش می‌یابد، کاهش این چرخه در افراد مبتلا به آلزایمر بسیار سریعتر رخ می‌دهد.
مطالعات دیگری نشان می‌دهد عملکرد معیوب میتوکندری که با افزایش سن رخ می‌دهد، در این عارضه دخیل است.
محققان موسسه سالک در کالیفرنیا دو داروی تجربی را برای درمان آلزایمر مورد بررسی قرار دادند. این داروها CMS۱۲۱ و J۱۴۷ نام دارند. تحقیقات قبلی در مدل‌های حیوانی نشان داد این داروها حافظه را تقویت می‌کنند و برخی جنبه‌های پیری را در موش‌های مهندسی‌شده متوقف می‌کند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد این دو دارو که از مشتقات گیاهی هستند، برخی جنبه‌های پیری متابولیسم مغز را کاهش می‌دهند.

نتایج نشان می‌دهد این ترکیبات علاوه بر افزایش حافظه، با افزایش یک ماده شیمیایی به نام acetyl-coenzyme A به بهبود عملکرد میتوکندری، متابولیسم سلولی و تولید انرژی کمک می‌کنند و به این طریق از مغز در برابر اثرات پیری محافظت می‌کنند. این مطالعه نیازمند بررسی‌های بیشتر و آزمایش‌های انسانی است؛ با این حال در معکوس‌کردن فرآیند پیری محققان را امیدوار کرده است.
نتایج این مطالعه در نشریه eLife منتشر شده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله بلواسی، فعال کارگری، در اعتراض به مصوبه مزدی امسال کارگران گفت: امسال درحالی دولت سیزدهم افزایش ناچیز ۳۵ درصدی را بر کارگران و مزدبگیران تحمیل کرده، که تمامی آمارها و ارقامِ حتی دولتی، نشان از تورم و گرانی بیشتر نسبت به سال گذشته دارد.

این فعال کارگری بیان کرد: کارفرمای بزرگ برای پایین نگهداشتن هزینه‌های خود، کارگران غیرایرانی و غیرقانونی را با دستمزد پایین بکار می گیرد، و حتی به آن‌ها در ازای اجازه‌ی اقامت غیرقانونی، با دستمزدی بسیار پایین‌تر اجازه کار می‌دهد. 

بلواسی بیان کرد: کارگران و مزدبگیران درحالی به پیشواز سال جدید می‌روند که از همین روزهای ابتداییِ سال شاهد سقوط بیشتر ارزش ریال هستیم و سقوط ریال باعث افزایش قیمت تمامی مایحتاج عمومی می‌شود که هزینه‌ی این وضعیت را باید کارگران و مزدبگیران بپردازند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • نسل‌ جوان مغز بزرگ‌تر و سالم‌تری دارد
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد
  • افزایش ۳۰ درصدی حجم آب سد‌های گلستان
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه های مرزی