Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: میزان خسارت وارده به راه ها و ابنیه فنی استان در سیلاب های امسال بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال بوده است.

محمدرضا نازک کار امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در استان گیلان ۱۶۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۴۶ شرکت حمل و نقل مسافر، چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر فعال وجود دارد، اظهار کرد: همچنین ۱۲۰ نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۱۰ پایانه مسافر(شامل هفت پایانه عمومی و سه پایانه خصوصی) و سه پایانه بار در گیلان، افزود: ۹ هزار و ۵۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان با ۲۵۵۸ دستگاه در بخش مسافر شامل ۱۸۷ دستگاه اتوبوس، ۷۳۱ دستگاه مینی بوس و ۱۶۴۰ دستگاه سواری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: یک کانون حمل و نقل مسافر، هشت انجمن صنفی شرکت ها، شش انجمن صنفی رانندگان و یک اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه در حوزه مسافر و یک کانون حمل و نقل کالا، هفت انجمن صنفی شرکت ها و هشت انجمن صنفی رانندگان در حوزه کالا داریم.

این مقام مسئول میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا در استان را ۱۹.۶۳ سال و حمل و نقل مسافر را در بخش اتوبوس ۹.۱۷ سال، در بخش مینی بوس ۲۹ سال و در بخش سواری ۹.۷۹ سال دانست و عنوان کرد: حدود ۱۱ هزار و ۹۹۶ راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی استان مشغول فعالیت هستند که ۸۰۵۵ راننده فعال در بخش کالا و ۳۹۴۱ راننده فعال در بخش مسافر را شامل می شود.

وی از جابجایی حدود ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا توسط ۴۳۰ هزار دستگاه/تردد و جابجایی حدود سه میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۲ نفر مسافر توسط ۴۹۴ هزار و ۱۳۶ دستگاه/تردد وسیله نقلیه عمومی طی هشت ماهه سال جاری از استان خبر داد و گفت: در اربعین امسال نیز ۲۳ هزار و ۳۰ زائر گیلانی با ۶۵۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به مرز مهران اعزام شدند. همچنین اعزام زوار کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه به مرز شلمچه توسط ۲۷۱ دستگاه اتوبوس، ۲۹ دستگاه مینی بوس، چهار دستگاه ون و ۱۰۷ دستگاه سواری صورت گرفت.

نازک  کار با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون مرز آستارا ۷۷ هزار و ۱۹۸ تن کالا در بخش واردات و ۳۸۳ هزار و ۳۴۲ تن کالا در بخش صادرات داشته است، خاطرنشان کرد: در بخش واردات شاهد کاهش سه درصدی و در بخش صادرات شاهد رشد ۱۷ درصدی هستیم.

وی از ترانزیت ۱۵۶ هزار و ۲۹۸ تن کالا از استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و متذکر شد: از این میزان ۱۳۲ هزار و ۴۰۵ تن از مرز آستارا و ۲۳ هزار و ۸۹۳ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راهداری گیلان از افتتاح یک باب مجتمع خدماتی – رفاهی در استان در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۶ باب مجتمع خدماتی – رفاهی در حال بهره برداری جهت ارائه خدمات به کاربران جاده ای در استان داریم و تعداد ۹ باب در حال احداث است.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در گیلان، ادامه داد: طرح مذکور در بخش فیزیکی ۳۹ مدرسه و در بخش آموزشی ۸۰ مدرسه حاشیه راه های استان را با صرف اعتبارات ملی تحت پوشش قرار داده است. اقدامات فیزیکی شامل نصب تابلو و خط کشی و اقدامات آموزشی شامل برپایی کارگاه و نمایش فیلم ترافیکی می شود.

نازک کار با بیان اینکه امسال طرح ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان اجرا شده است، اظهار کرد: اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی برای ۱۵۰۰ دستگاه و اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد وسائط نقلیه باری برای ۳۵۰ دستگاه از دیگر اقدامات امسال است.

وی از صدور برگه معاینه فنی برای ۱۵ هزار و ۲۹۵ خودروی سنگین طی هشت ماهه امسال خبر داد و عنوان کرد: در راستای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی از تیرماه سال گذشته تاکنون ۳۲ هزار و ۴۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان فعال در بخش جابجایی کالا و مسافر استان توزیع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها محورهای استان را به سیستم های حمل و نقل مجهز کردیم، گفت: ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای شریانی، اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب شده است. همچنین ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای سراوان – فومن، سراوان – کوچصفهان، آستانه اشرفیه – کیاشهر، سه راه خواچکین – ضیابر و اسالم – خلخال تا پایان بهار ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به فعالیت ۴۲ سامانه ترددشمار در ۸۴ محور رفت و برگشت استان، تصریح کرد: میزان کل تردد ثبت شده توسط دستگاه های ترددشمار در محورهای استان طی هشت ماهه امسال ۲۸۹ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۱۵ بوده که شامل ۱۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۶۷ دستگاه ورودی به استان و ۱۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه خروجی از استان می شود.

وی طول کل راه های بین شهری استان گیلان را ۱۱ هزار و ۱۵۲.۴۸ کیلومتر دانست و بیان کرد: ۶۸.۶ کیلومتر آزادراه، ۴۷۷.۶۴ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۷.۹۷ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۱.۵۲ کیلومتر راه فرعی و ۹۰۶۶.۹۸ کیلومتر راه روستایی داریم. از کل راه های استان ۸۹۲.۴ کیلومتر راه شریانی و ۶۱۶ کیلومتر راه ترانزیتی است.

نازک کار تعداد پل های موجود در محورهای استان را ۱۶ هزار و ۷۵۶ دستگاه و تعداد تونل ها را ۱۶ دستگاه با طول شش کیلومتر دانست و افزود: همچنین ۱۰۶ دستگاه پل عابر پیاده در استان داریم.

وی با بیان اینکه گیلان ۵۰ گردنه برفگیر به طول ۳۶۸.۸ کیلومتر(۱۴ گردنه در محورهای اصلی و فرعی و ۳۶ گردنه در محورهای روستایی) دارد، عنوان کرد: طول روشنای حوزه استحفاظی استان نیز ۲۱۷ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری گیلان از آمادگی ۵۳ اکیپ راهداری با ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری و ۵۱۷ نیروی راهداری مستقر در ۲۸ راهدارخانه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: چهار هزار تن نمک و شش هزار تن مخلوط شن و ماسه برای عملیات یخ زدایی از محورها پیش بینی شده است.

نازک کار از اجرای ۳۶۸۳ کیلومتر/باند برفروبی در فصل بهار و پاییز امسال خبر داد و تصریح کرد: ریزش برداری ۵۰ هزار مترمکعبی نیز طی هشت ماهه امسال انجام شده است.

وی در ادامه از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه خیز استان خبر داد و اضافه کرد: با اعتبار اولیه ۶۸۰۰ میلیون ریال نسبت به آشکارسازی این نقاط اقدام و در حال حاضر عملیات مهندسی در سه نقطه انجام شده است. همچنین ۲۱ نقطه در مرحله مطالعات و مناقصه قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح ملی «ابرار» با هدف احداث و تکمیل راه های روستایی اولویت دار، تاکید کرد: طرح مذکور فرصتی ویژه برای افزایش شاخص راه های آسفالته روستایی استان به شمار می رود لذا آسفالت ۲۱۴.۸۰ کیلومتر از راه های روستایی گیلان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راه و راهداري سیلاب ترانزيت ناوگان حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد

عبدالناصر رئیسی  اظهار کرد: سیلاب به بیش از ۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، ۹۶ رشته قنات، ۶۵۰ هزار متر مکعب بندسارهای دیمی، ۱۱۰ حلقه چاه آب کشاورزی، ۲۳ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی، ۲۰ کیلومتر کانال آبیاری، ۳۲۰ کلنی زنبور عسل و ۳۰ واحد دامداری روستایی صدمات جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد با توجه به سیل بی سابقه نیم قرن اخیر و جاری بودن آب رودخانه کاجو و رودخانه های محلی و مسیل‌ها، آب گرفتگی، بسته شدن راه های روستایی و عشایری برخی از نقاط بعد از فروکش کردن آب این مسیرها و اعزام تیم های برآورد خسارت به آن نقاط، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

مدیرجهادکشاورزی قصرقند ادامه داد: این مدیریت با تشکیل جلسه ستاد بحران و آمادگی لازم با تمام امکانات و اطلاع رسانی کامل قبل از بارندگی به تمام کشاورزان و دامداران با صدور اطلاعیه و هشدار و نیز تشکیل تیم های برآورد خسارت بعد از بارندگی جهت برآورد خسارت و بازگشایی منابع آبی، آماده خدمت رسانی از همان ابتدا به بهره برداران و کشاورزان هست‌.

وی گفت: شهرستان قصرقند دارای ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی زراعی و باغی و ۱۰ هزار هکتار دیم با ۱۶۰ رشته قنات در ۶۵۰ کیلومتری از مرکز استان در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان