Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به موضوع سبد معیشتی مردم از سوی دولت، گفت: مردم فریب پیامک‌های جعلی را نخورند. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: دریافت خدمات از سوی دولت به‌هیچ‌وجه از طریق پیامک انجام نمی‌شود و مردم باید برای ثبت‌نام و گرفتن خدمت حتماً به‌صورت مجازی و رسمی (سایت دولت همراه) اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : برخی افراد سودجو با ارسال پیامک با موضوع نام‌نویسی کارت سوخت، طرح معیشتی دولت و افزایش سهمیه سوخت و رمز یک بارمصرف اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان داشت: مجرمان با راه‌اندازی سایت‌های جعلی و ارسال پیامک، متقاضیان را به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) بانکی هدایت می‌کنند و اطلاعات کارت بانکی آن‌ها را کسب نموده و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

هشدار پلیس فتا درباره پیامک جعلی"خودروی شما مشمول 80 درصد بخشش خلافی شده" در قمواکنش پلیس فتا به ایمیل احضار و بازخواست عملکرد کاربران در فضای مجازی

وی توصیه کرد : کاربران چنانچه پیامی با مضمون قطع یارانه، افزایش سهمیه سوخت، تعیین رمز یک‌بارمصرف دریافت کردند، به‌طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذی‌ربط پیگیری کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و اقدامات امنیتی کارت‌های بانکی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/450/ش

R7854/P/S6,62/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری

                                                                    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرهنگ علی رضا یعقوبی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و شروع فصل امتحانات و همچنین برگزاری آزمون‌های سراسری و استخدامی برخی سازمان‌ها، آگهی‌های جعلی با موضوع  فروش سوالات در فضای مجازی منتشر شده است.   وی افزود: این نوع تبلیغات صرفا ترفندی برای کلاهبرداری است ممکن است با هدایت شهروندان به درگاه جعلی بانکی، موجودی حساب بانکی را خالی کنند و یا با پرداخت بیعانه از آنها کلاهبرداری نمایند.   رئیس پلیس فتا ایلام عنوان کرد: توصیه می‌شود شهروندان و کاربران گرامی فریب این نوع تبلیغات جعلی را نخورند و از واریز وجه برای صاحبان این نوع آگهی‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است