Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:41:21 GMT

مصرف اینترنت در کردستان ۳ برابر رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۰۷۰۰

مصرف اینترنت در کردستان ۳ برابر رشد داشته است

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان، گفت: اقدامات و پروژه‌های مناسبی جهت بهره‌مندی مشتریان از این بستر، با کیفیت بالاتر در استان انجام شده که رشد سه برابری مصرف اینترنت در استان نشان دهنده این مهم است.

آزادحکمت امروز(۲۴آذر) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نیاز مشترکین سرویس های دیتا (اینترنت، اینترانت و سرویس های اختصاصی) توسعه بسترهای شبکه دیتای استان برای امکان استفاده کلیه مشترکین این سرویس ها فراهم شد به طوری که در یک سال اخیر ترافیک مصرفی یک شبانه روز به بیش از ۶۴ ترابایت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس نیازسنجی و بررسی های انجام شده در راستای میزان استفاده و مصرف اینترنت مشتریان، توسط کارشناسان مخابرات منطقه نسبت به توسعه و ارتقاء کیفی زیر ساخت های این حوزه تلاش های چشمگیری صورت گرفت که نتیجه این امر افزایش سه برابری ترافیک مصرفی طی شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، توسعه ۸ مرکز شبکه دیتای Tellabs، افزایش ظرفیت و پهنای باند سرویس های دیتای اختصاصی در بیش از ۲۰۰ نقطه سازمانی، توسعه بیش از ۱۰۰ نقطه روستایی در سطح استان شامل افزایش پورت های واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت ADSL و افزایش ظرفیت پهنای باند مراکز از سه تا ۱۰ برابر، توسعه ظرفیت هاست در شهرستان های سنندج، کامیاران، سقز و مریوان جهت ایجاد ظرفیت ۳۲ مگ برای امکان توسعه ظرفیت uplink مراکز روستایی و توسعه پهنای باند، توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان بانه به G ۱۰ و توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان مریوان به G۴ را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه اعلام کرد.

حکمت همچنین به پهنای باند مصرفی استان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر به طور متوسط پهنای باند مصرفی به حدود ۱۲ گیگ رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه و ارتقاء زیر ساخت های مخابراتی در حوزه دیتا می‌تواند در افزایش سطح دانش و کسب و کارهای اینترنتی تاثیر گذار باشد، ذکر کرد: به همین منظور اقدامات و پروژه های مناسبی جهت بهره‌مندی مشتریان از این بستر، با کیفیت بالاتر در استان انجام شده که رشد سه برابری مصرف اینترنت در استان موید این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: مخابرات منطقه کردستان خدمات و محصولات مختلفی را بر بستر دیتا به مشتریان ارائه می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به ADSL ،VDSL ،FTTH و ... اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۹۸ هزار و ۱۰۵ مشترک ADSL، یک هزار و ۹۱۹ مشترک FTTH و ۱۱۵ مشترک VDSL از بسترها و پنانسیل های موجود مخابراتی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مخابرات استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام

منطقه پیرنه فرانسه که سال گذشته با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه شده بود، امسال قوانین و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را برای مصرف آب در نظر گرفته است که شامل کاهش تعداد وان‌های حمام در هتل‌های جدید و ممنوعیت استفاده از یخ در سلف‌سرویس‌های هتل‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خشکسالی سه‌ساله در پیرنه فرانسه، این منطقه را مجبور به انجام اقدامات بیشتر برای حفظ آب کرده است. اپراتورهای گردشگری منشوری حاوی حدود ۳۰ اقدام با هدف کاهش مصرف آب، از جمله ممنوعیت استفاده از سطل‌های یخ هنگام سرو غذا را امضا کرده‌اند.

هتل‌های جدید ساخته شده طی شش سال آینده برای صرفه‌جویی و استفاده مجدد از آب طراحی خواهند شد. در طراحی‌های جدید، وان‌های حمام کمتری گنجانده شده است و در هتل‌های کنونی نیز وان‌ها برچیده می‌شوند. مالکان و اپراتورهای هتل نیز تطبیق با شرایط جدید را پذیرفته‌اند تا شهر را در راستای سیاست‌های صرفه‌جویی در آب کمک کنند.

هتل‌هایی که در این شهر در حال ساخت هستند، سیستم‌هایی را برای بازیابی آب دوش برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی نصب خواهند کرد و قوانین جدید مبنی بر این است که از شست‌وشو با آب آشامیدنی خودداری شود. تدابیر ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا آبی که برای نگهداری استخر استفاده می‌شود مجدداً مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

اکنون سیستم‌های جدیدی تعبیه شده است که از آب جمع‌آوری‌شده برای آبیاری گیاهان و هم برای تمیز کردن محوطه‌ها استفاده می‌شود. سال گذشته در این منطقه وضعیت خشکسالی اعلام شد و پس از آن، شستشوی خودرو، آبیاری باغ و پر کردن استخرها به منظور حفظ منابع آب شرب ممنوع شد.

یکی از رودخانه‌های اصلی این شهر، آگلی، بیش از یک سال است که تقریباً خشک شده است. اداره هواشناسی فرانسه اعلام کرد که این وضعیت شدیدترین خشکسالی از زمان شروع رکوردها در سال ۱۹۵۹ بوده است.

کد خبر 744707

دیگر خبرها

  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت کردستانی ها
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت استان کردستان
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون مترمکعب CNG در کردستان
  • راهنمای نصب اینترنت ADSL ؛ آموزش راه اندازی
  • فاز دوم پروژه توسعه بیمارستان کوثر بروجرد آغاز خواهد شد