Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، ترکیب نانوذرات پرشده با گادولینیوم و اشعه ایکس تک‌فام می‌تواند منجر به از بین رفتن تومور سرطانی بعد از سه روز شود. برای این کار باید پرتودرمانی بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه انجام شود. این روش به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند به‌صورت ویژه سایت تومور سرطانی را مورد هدف تابش‌ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه کیوتو برای این پروژه، از نسل سوم تجهیزات تابش سینکوترون استفاده کردند، تجهیزاتی که می‌توانند باریکه‌ای از پرتو اشعه ایکس را ایجاد کنند. این اشعه ایکس به‌گونه‌ای تنظیم شده که بتواند اتم‌های ویژه‌ای را روی عنصر گادولینیوم هدف قرار دهد و در نتیجه، الکترون‌های درونی آن بخش از اتم فعال می‌شود که می‌تواند منجر به رهاسازی الکترون‌های آگور شود.

این راهبرد که به آن راهبرد فعال‌سازی فوتون گفته می‌شود منجر به آسیب ‌زدن به DNA سلول‌های تومور سرطانی شده و آن را از بین می‌برد. این گروه تحقیقاتی نانوذرات موردنظر را در محلی نزدیک به هسته سلول سرطانی قرار می‌دهند تا کارایی فرآیند بهبود یابد.

این گروه نانوذرات گادولینیوم را برای این کار انتخاب کردند چرا که این نانوذرات می‌توانند الکترون‌های آگور تولید کرده و به سلول سرطانی آسیب بزنند. بعد از بارگذاری نانوذرات گادولینیوم درون نانوذرات سیلیکای متخلخل، این نانوذرات وارد محیط کشت سلول‌های سرطان رحم انسان شدند بدون اینکه سمیتی برای این سلول‌ها داشته باشند.

این گروه نوعی ماده فلورسانس سبز را وارد سلول‌های سرطان کردند تا بتوانند با این کار توزیع یکنواخت نانوذرات را درون تومور سرطانی رصد کنند.

در نهایت سلول‌های تومور مورد تابش اشعه ایکس قرار گرفتند، سلول‌هایی که حاوی ۵۰ نانوگرم از نانوذرات حاوی گادولینیوم است. نتایج نشان داد که بعد از ۶۰ دقیقه تابش اشعه ایکس، سلول‌های سرطانی دچار آسیب شده و بعد از سه روز کاملا از بین رفتند.

میزان گادولینیوم در این فرآیند تاثیر به‌سزایی در موفقیت کار دارد به طوری که کاهش غلظت گادولینیوم منجر به از بین رفتن تنها بخشی از سلول‌های سرطانی می‌شود.

کد خبر 4798498

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو تحقیقات علمی نوآوری تحقیقات علمی نوآوری امنیت اطلاعات فناوری فضایی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فیس بوک شرکت دانش بنیان موبایل ربات گوگل محمد جواد آذری جهرمی زیست فناوری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری برای نجات جان یک مادر سرطانی

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری برای نجات جان مادر سرطانی شده است.

در این نامه آمده است:

احتراماً ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم به استحضار می رساند سرکار خانم آقا خانی بی سرپرست دارای دو فرزند مستأجر خدمت شما معرفی می گردد.

خانم خ ۳۶ ساله  چند وقت پیش با پهلو درد و شکم درد شدید به پزشک مراجعه می کند که بعداز سونوگرافی تشخيص کیست تخمدان دادند که دارو مصرف کرده و بعداز مدتی دردها بیشتر شده و مجددا به پزشک مراجعه کرده و اینبار تشخیص آپاندیس دادند که نوبت عمل دادند و باوجود فقر و بی پولی زیاد عمل شد که متأسفانه بعداز مدتی مجددا دردها شروع شد که اینبار با نمونه برداری مشخص شده سرطان تخمدان دارد و خیلی هم وخیم است.

این مادر با وجود دردهای شدید و عمل اورژانسی که دارد بدلیل بدهی و فقر و هزینه‌های زیادنمی‌تواند به بیمارستان مراجعه نماید و از مددکار مؤسسه درخواست کمک فوری کرده که بخاطر بچه هام هرطور شده کمکم کنید که بتوانم درمان شوم چون بعداز عمل هم باید شيمي درمانی شوم که فعلا هیچ امیدی جز خدا ندارم.

باتوجه به شرایط سخت این مادر از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیز مادر باشید که انشاءالله بتوانیم سلامتی را به ایشان هدیه دهیم.

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.

شماره حساب خیریه 2042187340 شماره کارت خیریه 6104337733573958
شماره شبای خیریه IR930120000000002042187340

برای کمک آنلاین کلیک کنید

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای نجات جان یک مادر سرطانی
  • پی بردن به مشکل کبد از روی مدفوع
  • یک ابزار جدید ویرایش RNA می‌تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • یک ابزار جديد ويرايش RNA می تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند