Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسوشیتدپرس فیلم «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر یک دهه گذشته سینمای جهان انتخاب کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این فهرست فیلم «کپی برابر اصل» محصول سال ۲۰۱۰ میلادی و ساخته عباس کیارستمی با بازی «ژولیت بینوش» در رتبه هشتم بالاتر از فیلم «درون لوین دیویس» ساخته «برادران کوئن» و «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسون» جای گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کپی برابر اصل» اولین نمایش جهانی خود را شصت و سومین جشنواره فیلم کن به عنوان یکی از نامزدهای نخل طلا (فیلم‌های بخش رقابتی اصلی) تجربه کرد و مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را نیز برای بازیگر فرانسوی «ژولیت بینوش» به ارمغان آورد.

آسوشیتدپرس در توصیف فیلم «کپی برابر اصل» آورده است: «کپی برابر اصل» آیا یک داستان می‌تواند حقیقت داشته باشد؟ این پرسشی است که در فیلم کیارستمی به آن پرداخته شده و داستان آن درباره یک فروشنده عتیقه‌جات (با بازی ژولیت بینوش) و یک نویسنده (با بازی ویلیام شیمل) درباره ماهیت اصالت در هنر و آنچه در واقع یک بازآفرینی است با هم بحث می‌کنند. این فیلم حتی ماهیت رابطه میان دو شخصیت اصلی نیز دستخوش تغییر می‌شود و وانمود کردن این دو به زن و شوهر بودن در انتهای کار واقعی به نظر می‌رسد. «کپی برابر اصل» اثری جسورانه و برانگیزنده برای آغاز دهه جدید از سینما بود و گرچه سوال‌های مطرح‌شده در فیلم همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند،اما این ایده‌ها و تجارب در ۹ سال و نیم گذشت همچنان ذهن را تحریک می‌کند. 

در فهرست ۱۰ فیلم برتر دهه اخیر سینما به انتخاب آسوشیتدپرس، فیلم برنده نخل طلای «درخت زندگی» ساخته «ترس مالیک» رتبه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب «رشته خیال» به کارگردانی «پل توماس اندرسون»، «مارگارت» از «کنت لونرگان»، «لیدی برد» به کارگردانی «گرتا گرویگ»، فیلم برنده اسکار «مهتاب» ساخته «بری جنکینز»، «جایی» به نویسندگی و کارگردانی «سوفیا کاپولا»، «جنگ سرد» از «پاول پالیکوفسکی»، «کپی برابر اصل» از عباس کیارستمی، «درون لوین دیویس» ساخته «برادران کوئن» و «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسون» قرار گرفته‌اند. 

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم کپی برابر اصل عباس کیارستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد ین ژاپن

ین در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه افزایش هشدارهای مقامات ژاپنی درباره بازار ارز (FX) این کشور، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر سقوط کرد.

کاهش ارزش ین پس از آخرین گزارش تورم ایالات‌متحده رخ داد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن تاکید کرد که ضعیف بودن ین می‌تواند قیمت واردات را افزایش دهد و در نتیجه مستقیما بر مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها تاثیر بگذارد.

وی اظهار کرد که دولت این کشور اقداماتی را برای کاهش تاثیرات ضعیف ین بر خانوارها اتخاذ خواهد کرد.

علاوه بر این، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا گفت که دولت آماده است تا به حرکت‌های آشفته ارزی واکنش مناسب نشان دهد.

به نقل از بیزنس، دلار با ۰.۱۱ درصد افزایش در برابر ین معامله شد و در ساعت ۲:۵۹ به وقت اروپا به ۱۵۳.۴۵۴۰ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • عکس| باران کوثری در کنار عباس کیارستمی؛ ۲۰ سال قبل
  • سقوط آزاد ین ژاپن
  • برای ساختن فیلم از شخصیت‌های تاریخی عجله نکنیم/ اگر فیلمساز بودم، فیلمی درباره «شیخ بهایی» می‌ساختم
  • شکست ورزش در زمین سینما
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • سینمایی اجتماعی به سرنوشت سینمای دفاع مقدس دچار نشود
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه
  • از تعارض در تعریف سینمای اجتماعی تا اتهام سیاه نمایی