Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور گفت: کاهش هزینه حمل بار و مسافر، کمک به بهبود هوای شهر‌ها و متنوع‌سازی سبد سوخت کشور، از مهمترین دستاورد‌های توسعه ناوگان گازسوز در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: حداقل ۱۰ میلیون لیتر از محل اجرای این طرح در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی می‌شود که در سال معادل یک و ۸ میلیون دلار صرفه‌جویی در کشور است.

صادق آبادی تصریح کرد: در قالب این تفاهم‌نامه بعد از عقد قرارداد با بانک عامل، منابع مالی در اختیار کارگاه‌های تبدیل قرار داده می‌شود و سپس از محل درآمد‌های حاصل از اصل و فرع صرفه‌جویی در مصرف بنزین، منابع را به بانک پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افزود: با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی و طرح سهمیه بندی بنزین در مجموع مصرف روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می‌شود که معادل تولیدات سه پالایشگاه بزرگ اصفهان، تهران و آبادان در کشور است.

او، با اشاره به بستن تفاهم‌نامه با بانک ملت ادامه داد: در راستای اجرای طرح توسعه، تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه‌سوز، روزانه حدود ۲۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور گازسوز می‌شوند.

صادق آبادی تاکید کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز اجرای مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی در کشور از طریق تسهیلات بانک ملت تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: براین اساس خودرو‌های عمومی شامل وانت بار‌ها و تاکسی‌های شهری، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای و با کمک بلاعوض دولت، گازسوز می‌شوند.

حمید قاسمی معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، دولت از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین، به وانت‌بارها، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی برای گازسوز کردن، کمک بلاعوض ارائه می‌دهد.

او، گفت: برهمین اساس مالکان همه خودرو‌های عمومی می‌توانند از امروز به سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (irngv.ir) مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

قاسمی افزود: پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، در مدت یک هفته پیامکی به متقاضیان ارسال و به افراد اعلام می‌شود که در چه تاریخی و به کدام مرکز مجاز نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: این فرآیند هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو‌های عمومی ندارد و همه هزینه‌های طرح، توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌شود.

قاسمی ادامه داد: شورای اقتصاد در نشست فوق‌العاده ۱۱ آذر، مصویب کرد که برای تبدیل خودرو‌های عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودرو‌ها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.

او، گفت: سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌هابیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآوردهای نفتی گازسوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پخش فرآورده های نفتی استان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از مالکان خودرو‌ها از کارت سوخت شخصی استفاده می کنند گفت: برای بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، خودرو‌های بنزین سوز وخودرو‌های نفت گازسوز باید از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
سالار خشایی افزود: همه جایگاه‌های استان مجهز به کارت سوخت اضطراری هستند، اما این خدمات به افرادی که به تازگی خودرو خریداری کرده اند، یا کارت آن‌ها به هردلیلی مفقود شده است، ارائه می‌شود.
وی از مردم خواست از طریق شماره ۰۹۶۲۷  روند صدور کارت سوخت خود را پیگیری کنند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی