Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

النازشاکردوست که با بازی در «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار توانست عنوان بهترین بازیگر را در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر دریافت کند، جایزه بهترین بازیگر زن را هم از جشنواره فیلم‌های سیاسی کاراسون در فرانسه از آن خود کرد.

شاکردوست در جشنواره فیلم‌های سیاسی کاراسون در فرانسه با بازیگران سرشناس سینمای جهان چون پنه لوپه کروز، کایرا نایتلی و ساندرین بونر که در فیلم‌های «شبکه کوبایی» و «اسرار مخفی» ایفای نقش کرده بودند، رقابت کرد و توانست عنوان بهترین بازیگر این جشنواره را در کارنامه کاری خود کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «شبی که ماه کامل شد»، تازه‌ترین اثر سینمایی نرگس آبیار از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ آذر در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی جشنواره فیلم‌های سیاسی فرانسه نمایش داده شد.

جشنواره فیلم‌های سیاسی کاراسون توسط کوستا گاوراس، سینماگر مطرح فرانسوی پایه‌گذاری شده است و فیلم «شبی که ماه کامل شد» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی این جشنواره رقابت کرد و جوایز مهم این جشنواره چون جایزه بزرگ، عنوان بهترین فیلم هیات داوران دانشجویی و عنوان بهترین بازیگر زن برای الناز شاکردوست را دریافت کرد.

لازم به توضیح است پنه لوپه کروز بازیگر سرشناس سینما جهانی دو جایزه از آکادمی اسکار در سال ۱۹۹۲ برای بازی در فیلم «مارپیچ یونانی» و در سال ۲۰۰۹ عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل در فیلم «ویکی کریستینا بارسلون» را در کارنامه کاری ثبت کرده است. کایرا نایتلی نیز تا کنون نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقس اصلی زن و نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن برای نقش مکمل در فیلم‌های «غرور و تعصب» و «بازی تقلید» را در کارنامه کاری خود دارد.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم‌ «شبی که ماه کامل شد» به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است. پخش جهانی این فیلم به‌تازگی آغاز شده و توانسته است در دو حضور بین‌المللی خود، چهار جایزه برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: النازشاکردوست شبی که ماه کامل شد سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد

آل پاچینو و دن استیونز در فیلم ترسناکی درباره جن‌گیری با عنوان «آیین» به کارگردانی دیوید میدل با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به نقل از ورایتی، فیلمنامه «آیین» توسط دیوید میدل و انریکو ناتال نوشته شده و اندرو استیونز، میچل ولش و ناتال تهیه کننده آن هستند. اشلی گرین و ابیگیل کوون دیگر بازیگران فیلم را تشکیل داده‌اند.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی و درباره ۲ کشیش است؛ یکی از آنها (استیونز) ایمان خود را زیر سوال برده و دیگری (پاچینو) در حال حسابرسی با گذشته پر دردسر خود است. آنها باید فارغ از تفاوت‌هایشان یک زن جوان تسخیر شده را در مجموعه‌ای از حوادث خطرناک نجات دهند. جن‌گیری این فیلم تصویری واقعی از، اما اشمیت را ارایه می‌کند. پرونده این زن آمریکایی مستندترین جن‌گیری در تاریخ آمریکاست.

فیلمبرداری این فیلم ژانویه امسال در می‌سی‌سی‌پی انجام شده و «XYZ فیلمز» حقوق جهانی این فیلم را به دست آورده و قصد دارد آن را سال ۲۰۲۵ اکران کند و برای توزیع بین‌المللی آن در بازار کن برنامه ریزی کرده است.

پاچینو پروژه‌های متعددی در دست دارد که «مودی» فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی جانی دپ درباره زندگی هنرمند ایتالیایی آمادئو مودیلیانی از جمله آنهاست. استیونز هم بازیگر ۲ فیلم «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» و «ابیگیل» است که در حال اکران هستند.

آخرین فیلم میدل، «کشتن کِنِت چمبرلین» در سال ۲۰۱۹ در سینما‌ها اکران و با تحسین منتقدان مواجه شد و نامزدی چندین جایزه از جمله ایندیپندنت اسپرایت و گاتهام را به دست آورد. ناتال شریک میدل و او هم از تیم سازنده همین فیلم است و تهیه‌کنندگی، تدوین و بازی در آن را برعهده داشت. همکاری‌های میدل و ناتال بیش از ۱۲ جایزه جشنواره‌های مختلف سینمایی، ۳ نامزدی جایزه اسپرایت و یک نامزدی جایزه گاتهام دریافت کرده است.

منبع: مهر

tags # هالیوود سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • همه احتمالات توپ طلا: برنده را حدس بزن
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان جعلی است (+عکس)
  • این تصویر از ترانه علیدوستی جعلی است!