Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام  احمدی امام جمعه و رییس شورای زکات در نشست شورای زکات شهرستان هریس با بیان اینکه از ۱۰۴ روستای شهرستان ۳۰ روستا دارای اقلام مشمول زکات و پرداخت کننده زکات هستند، گفت: وجوه حاصله از زکات پس از ثبت مالی در همان شهر و روستا برای ایجاد پروژه‌های عمرانی و امور محرومان همان منطقه و روستا مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه هریس افزود: ۱۱ میلیارد ریال زکات در ۹ ماهه امسال در شهرستان هریس جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش دارد.

او افزود: ۶۰ درصد این مبلغ برای رفع مشکلات محرومین و ۴۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی هزینه شده است.

حجت الاسلام احمدی کمک مالی به آزادی زندانی، ساخت و بازسازی ۳ مسجد و حسینیه، ۱۰ مورد تامین درمانی نیازمندان، تهیه جهیزیه، احداث مسکن مددجویی، تامین معیشت نیازمندان را از جمله موارد مصرف زکات جمع آوری شده در شهرستان برشمرد.

رییس شورای زکات شهرستان هریس گفت: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می‌کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می‌شوند و برای آن‌ها پاداشی بسیار بزرگ است چراکه اسلام زکات را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند ایجاد کرده است.

 اوافزود: توزیع زکات جمع آوری شده بین نیازمندان واقعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از محرومیت تأثیرگذار است.

حجت الاسلام احمدی گفت: آثار و برکات پرداخت زکات و نحوه هزینه کرد آن باید در جامعه نهادینه شود و اهمیت زکات برای مردم با فرهنگسازی تبیین شود.

او گفت: اهمیت، فواید و برکات این فریضه باید برای مردم بازگو شود تا بدانند اگر زکات پرداخت کنند از مال آنان کم نمی‌شود بلکه بر آن افزوده می‌شود.

امام جمعه هریس با تاکید براینکه زکات باید در رفع مشکلات و نیاز‌های فقرا صرف شود، گفت: کمک‌های خیران راهگشای بسیاری از امور به ویژه رفع نیاز‌های فقرا است.

حجت الاسلام احمدی، نقش اطلاع رسانی و اهمیت رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ زکات را مهم دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا شاهد جهش در جمع آوری زکات با توجه به ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت زکات توزیع زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احمدی پیش از ظهر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه شورای عشایر ملارد در سال جاری که با حضور امین اسدی، سرپرست فرمانداری ملارد برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ملارد ۳۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر با ۷۵ هزار رأس دام سبک در دهستان اخترآباد این شهرستان فعال هستند.‌

احمدی افزود: عمده تولیدات عشایر شهرستان ملارد گوشت قرمز است که در سال گذشته یک هزار و هشت تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار کرده اند.

بر اساس این گزارش در این جلسه مسائل مربوط به حوزه عشایر در خصوص تأمین آب شرب و علوفه دام عشایر، ارائه تسهیلات کم بهره، ساماندهی جاده‌های موجود به منظور ایجاد مسیرهایی امن برای کوچ عشایر و سمپاشی جایگاه‌های عشایر مطرح و بررسی شد.

کد خبر 6085428

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • قاچاقچی پارچه ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی