Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در پی بارش های یک هفته اخیر سازه های آبخیزداری هرمزگان 30 میلیون متر مکعب آبگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم جعفری تختی نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: در بارندگی های اخیر 325سازه  آبخیزداری استان شامل سازه های کوتاه سنگی ملاتی ،خشکه چین ، سازه های خاکی و هلالی های آبگیر 50 تا 70درصد آبگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین آبگیری در شهرستانهای رودان ،جاسک و سیریک  بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان داشت: براساس آخرین مطالعات انجام شده در سطح یک میلیون و 608 هزار و 53 هکتار از اراضی استان به 2 هزار و 200 سازه آبخیزداری در این سطح نیاز است.

وی ادامه داد: این سازه های شامل سازه های سنگی ملاتی ،خاکی ،هلالی های آبگیر باران و تورکینت و ...و است.

سازه‌های استان سالانه ظرفیت ۵۴۰ میلون متر مکعب رواناب دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان افزود :بیشترین میزان تولید رواناب بیش از 5 میلیارد مترمکعب است که برای هر آبراهه یک سازه نیاز  است.

جعفری تختی نژاد افزود: در حال حاضر 14 شهر و 545 آبادی استان و 58 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان و ثبت بیش از ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های باران سنجی ،۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی سریز شد و میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت بند‌ها ذخیره و استحصال شده است.

جعفر ملکزهی افزود: آبگیری این طرح ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و کاهش خسارت سیلاب تاسیسات شهری و روستایی و زیر بنایی منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی چشمه‌ها و قنوات در پایین دست روستا‌ها خواهد شد.
وی افزود: بارندگی‌ها و جمع شدن آب در پشت سازه‌های آبخیزداری اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تامین بخشی از آب آشامیدنی در روستا‌های پایین دست دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: آبگیری این سازه‌ها نقش زیادی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیبلاب در این منطقه را دارد.

دیگر خبرها

  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • آبگیری چهار سد سنگی و ملاتی در اردستان
  • سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر
  • آبگیری یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب از بند‌های خاکی و سنگی ملاتی
  • ذخیره ۱۳۱ میلیون متر مکعب آب در سد‌های هرمزگان
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی