Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش جماران،  در پی استشمام بوی نامطبوع در برخی مناطق طی دیروز (۲۳ آذرماه) مدیر واحد پایش آلودگی هوا و صدای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در غلظت آلاینده‌ها مشخص شد که میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شهرری واقع در منطقه ۲۰ پیش از ظهر این روز، با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر تعریفی که سایت سازمان حفاظت محیط زیست منتشر کرده است: گاز دی اکسید گوگرد، بی رنگ، غیرآتش زا و بی بو است که در سطح کره زمین در تراکم های پایین وجود دارد. هنگامی که غلظت آن بین ppm 1-3/0 در اتمسفر باشد، بر حس چشایی اثر خواهد گذاشت و در مقادیر بالاتر از ppm 3 بوی بدی به همراه خواهد داشت. وقتی SO2  در اتمسفر منتشر شود، در  جریان واکنش های پیچیده به صورت ذرات معلق سولفات( SO4) در می آید. برخی از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و مواد نفتی سنگین (نفت کوره و گازوییل) حاوی مقادیر زیادی گوگرد می باشند که این گوگرد در اثر احتراق به شکل گاز دی اکسید گوگرد در فضا پخش می شود. خودروهای دیزلی با وجود سهم اندک در ترافیک عامل انتشار تقریبا تمامی دی اکسید گوگرد از منابع متحرک می باشند. طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی به طور تقریبی 294 میلیون تن از این گاز در سطح جهان تولید می شود که حدود نیمی از این مقدار از منابع طبیعی (فعالیت آتش فشان) تولید می شود و نیم دیگر آن توسط فعالیت های انسانی به وجود می آید که اساسا در اثر احتراق سوخت های فسیلی است. دی اکسید گوگرد معمولا در اتمسفر تبدیل به تری اکسید گوگرد و تری اکسید گوگرد تبدیل به اسید سولفوریک می شود. اکسیدهای گوگرد در صورتی که در هوایی قرار نگیرند که ذرات معلق در آن وجود داشته باشند و رطوبت نسبی نیز نسبتا بالا باشد، شدیدترین اثر نامطلوب را بر آلوده نمودن محیط زیست خواهند داشت.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 تهران بوی نامطبوع دی اکسید گوگرد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دانلود قسمت ۱۴ نون خ ۵

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # نون خ ، سعید آقاخانی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تاثیر ارتباط با خانواده در حال خوب انسان + فیلم
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان برطرف می‌شود
  • (ویدئو) شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • (ویدئو) دانلود قسمت ۱۴ نون خ ۵