Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:18:57 GMT

۱۸ هزار ورزشکار در رشته اسکواش فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۵۱۲

۱۸ هزار ورزشکار در رشته اسکواش فعالیت می‌کنند

مسعود سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک با اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته، شاهد افزایش حضور ۶۰ درصدی بانوان و ۴۰ درصدی آقایان در این رشته ورزشی هستیم و اقدامات لازم برای رفع کمبودهای زیرساختی در این رشته در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه اسکواش ایران در سطح منطقه و جهان، گفت:کشور ما هم اینک جایگاه ششم جهان را در رده جوانان، قهرمانی تیمی ۲۰۱۸ آسیا را در رده بزرگسالان و رتبه پنجم آسیا را در بخش بانوان به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی اضافه کرد: از نظر طبقه بندی، ایران در رده ۱۰۳ جهان قرار دارد و مسئولیت کشورهایی که ورزش اسکواش را ندارند، برعهده گرفته است.

وی افزود:تیم اسکواش ایران در فروردین سال آینده، با انگیزه دستیابی به جایگاه برتر در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران با اشاره به جایگاه این رشته در سطح استان‌ها، اضافه کرد: در مدیریت‌های پیشین ورزش استان‌ها، عملا به سالن غیراستاندارد برای رشته اسکواش بسنده می‌شد و در واقع دید توسعه‌ای در خصوص این رشته وجود نداشت.

وی افزود:در استان قزوین هم با مدیریت جدید ورزش استان و مسئولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان رئیس هیات اسکواش استان، این ورزش تا حدودی زنده شده و ارتباط خوبی با این ورزش برقرار شده است.

سلیمانی اضافه کرد:با مذاکرات صورت گرفته در استان قزوین، طبقه بالای ساختمان مدیریت بحران به عنوان یک سالن اختصاصی رشته اسکواش در نظر گرفته شده است که با تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان به زودی تجهیز خواهد شد.

  رئیس فدراسیون اسکواش ایران اظهار داشت: با ساخت این سالن، به دلیل ظرفیت‌های بالای ورزشی در استان و نزدیکی قزوین به پایتخت، موفقیت‌های خوبی در رشته اسکواش حاصل خواهد شد و حتی قزوین می‌تواند میزبان بازی‌های منطقه‌ای و بین المللی در این رشته باشد که فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

اسکواش یکی از ورزش‌های مدرن امروزی به حساب می‌آید و ورزشکاران در آن با راکت برای ضربه زدن به توپ به منظور بازگشت و برخورد مجدد آن با دیواره تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها اسکواش استان قزوین ورزش و جوانان فدراسیون اسکواش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسکواش استان قزوین ورزش و جوانان فدراسیون اسکواش اسکواش استان قزوین ورزش و جوانان فدراسیون اسکواش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش هلث دی نیوز، تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون توضیح دادند که همه چیز به خاطر توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز است.

با تقویت این یافته، مطالعه نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می‌آورد.

دکتر «احمد توکل»، سرپرست این مطالعه متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق بیمارستان عمومی ماساچوست، خاطرنشان کرد: «فعالیت بدنی در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر مؤثرتر بود.»

در این تحقیق، تیم توکل میانگین داده‌های ۱۰ ساله بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را بررسی کردند. تمامی شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را گزارش کرده بودند.

زیرمجموعه‌ای از ۷۷۴ نفر هم تحت اسکن مغز و آزمایش‌های دیگر برای اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً ۱۳ درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه‌های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، ۲۳ درصد کمتر احتمال داشت چنین تشخیصی دریافت کنند.

گروه تحقیق دریافتند که این افراد همچنین نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌کردند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس در آن‌ها به طور قابل توجهی کمتر بود.

تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می‌رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می‌کند، این تصور را تقویت کرد.

توکل گفت: «اثرات ورزش بر فعالیت مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • گام‌های استوار ورزش استان برای پیشرفت در بوکس
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم