Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرومیت مردم شرق هرمزگان از نعمت گاز طبیعی با عملیات توسعه شبکه گازرسانی شهری و روستایی شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک توسط شرکت گاز استان بزودی به پایان می‌رسد. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میناب، خط لوله گاز تا بندرعباس برای صنایعی همچون فولاد و گاز خانگی در دسترس قرار گرفته اما از طرف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای احداث خط لوله انتقال گاز به شرق هرمزگان برنامه جدی تدوین نشده و این مسئله به طرح خط لوله انتقال گاز به عمان منوط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه‌ریزی ایران برای افزایش سهم خود در بازار گاز طبیعی جهان980 روستا در سطح استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستندمصرف گاز طبیعی در اردبیل از مرز 1.22 میلیارد مترمکعب گذشت

این در حالی است که قرار است بزودی خط انتقال گاز از مرکز استان به رودان کشیده شود، تنها سهم میناب از این خط لوله طی رایزنی‌های صورت گرفته، خط لوله ای جهت انتقال گاز به شهرک صنعتی میناب واقع در شهر تیرور است حال آنکه بسیاری از صنایع شرق هرمزگان از جمله نیروگاه برق سیریک و فولاد بندزرک چشم انتظار خط انتقال انتقال گاز هستند. 

در شرق هرمزگان بخصوص شهرستان میناب متقاضیان بسیاری جهت احداث جایگاه گاز CNG وجود دارد اما شرکت پخش فراورده های نفتی مجوز های لازم را برای آنان صادر نمی‌کند.

شرکت پخش فرآورده های نفتی دلیل عدم صدور مجوز جایگاه گاز را گرمای هوا عنوان می‌کند چرا که تا هنگامی که خط لوله گاز وجود ندارد جایگاه گاز بایستی از مخزن استفاده کند و با توجه به گرمای طاقت فرسای منطقه، خطری جدی محسوب می‌شود.

عدم تعبیه جایگاه سوخت CNG در شرق هرمزگان سبب بروز برخی نارضایتی‌ها در میان تاکسی داران شده و آنان نسبت به این مسئله با توجه به سهمیه بندی سوخت و افزایش بهای بنزین گلایه مند هستند، چندی پیش نیز امام جمعه میناب در خطبه های خود از نبود جایگاه گاز CNG گلایه کرد و خواستار تسریع در روند لوله کشی گاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میناب با بیان اینکه خط لوله انتقال گاز به عمان منتفی شده است، اظهار داشت: از کنار خط لوله انتقال گاز کشور پاکستان به شرق هرمزگان در مرحله اول رودان و میناب گازرسانی شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان تصریح کرد: بزودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و ما پیگیر این مسئله هستیم.

رئیس برنامه ریزی و عضو هیأت مدیره شرکت گاز هرمزگان نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برای تأمین گاز شرق هرمزگان خط انتقال هفتم سراسری گاز دیده شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی گاز دارای دو مرحله اساسی احداث زیر ساخت و شبکه گذاری است که شهرستان رودان با توجه به فاصله کم با خط لوله انتقال گاز مراحل سریع تر انجام می‌شود و برای شهرستان میناب نیاز به احداث زیر ساخت و لوله گذاری است. 

سعید داوری پور ادامه داد: برای شهرستان میناب نیز پس از احداث زیر ساخت خط انتقال فشارقوی گازی تا میناب و سیریک و کوهستک و جاسک برنامه ریزی شده است و توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مقرر شده اجرا شود و عملیات توسعه شبکه گازرسانی شهری و روستایی شرق هرمزگان توسط شرکت گاز استان اجرا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پیش بینی می شود مراحل اجرایی خط انتقال گاز میناب نهایتاً تا سال آینده توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران آغاز و گازرسانی به این شهرستان ها نیز میسر شود.

انتهای پیام/864/ ت

R7555/P1336/S6,58/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت خام در سوریه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • (ویدئو) آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت خام در سوریه
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • توقیف خودروی میلیاردی در میناب
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • نجات یک قطعه لاک پشت سبز در میناب