Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@20:07:19 GMT

برف و باران در راه مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۵۸۱

برف و باران در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از بامداد سه‌شنبه تا چهارشنبه شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما خواهیم بود.

احمد اسدی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی از بامداد سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد بارش باران، بارش برف، کاهش دما و وزش باد در آسمان مازندران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها شاهد بارش باران  بین 20 تا 50 میلی‌متر  به همراه کاهش دما بین چهار تا 6 درجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: در ارتفاعات ( مناطق با ارتفاع 1300 متر و بالاتر )  شاهد بارش برف هستیم.

اسدی تصریح کرد: در محورهای کوهستانی پدیده مه همراه با  بارش برف ( بین 10 تا 40 سانتی‌متر ) و کاهش دما در طول روز بین هشت تا 10 درجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده.ها و محورهای کوهستانی از پیامدهای مورد انتظار این سامانه بارشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش برف در هر چهار محور مواصلاتی استان ( محورهای کندوان ، هراز ، سوادکوه و کیاسر ) و همچنین سایر مناطق کوهستانی استان  ، توصیه می شود از سفرهای غیر ضرور در این مناطق خودداری شود و در صورت لزوم حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

معاون هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، روزهای پنج‏‌شنبه  تا شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما هستیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران از اواخر روز دوشنبه به‌تدریج به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هواشناسی اسدی هواشناسی مازندران باران برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان

ایسنا/اصفهان کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود موج بارشی جدید به استان از ظهر امروز پنجشنبه ۹ فروردین خبرداد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص آخرین وضعیت جوی اصفهان، اظهار کرد: با ورود موج بارشی از ظهر فردا پنجشنبه به تدریج، وقوع ناپایداری‌هایی را در سطح استان تا روز جمعه انتظار داریم.

وی افزود: از بعدازظهر امروز، افزایش ابر، گاهی وزش تند باد لحظه‌ای، مه آلودی هوا و بارش رگبار بهاری با احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ و در مناطق سردسیر استان برف پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مناطقی چون اردستان، نائین،  ورزنه، کوهپایه، مبارکه، گلپایگان، لنجان، شاهین‌شهر و میمه،  فریدن، فریدون‌شهر و شهرضا وقوع بارش‌های رگباری محتمل است و در سایر مناطق از جمله شهر اصفهان بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی،  خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای یک درجه سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان خواهند بود.

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار زرد اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه (۹ و ۱۰ فروردین ماه) همه مناطق استان به ویژه شهر اصفهان،  بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار،  فریدن (داران)،  دهاقان،  دهق،  برخوار (دولت آباد)، لنجان، سمیرم، شهرضا،  فریدونشهر، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، شاهین شهر و میمه، نائین و ورزنه را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی این مدت اختلال در تردد جاده‌ای و شهری، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش پراکنده باران و برف، کولاک برف و کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و تنش دمایی در سالن‌های دامداری و مرغداری و گلخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار درخصوص مخاطرات جوی احتمالی طی ۲۴ ساعت پیش رو، توصیه کرده است که هموطنان در سفرهای درون و برون استانی احتیاط کنند و تجهیزات لازم زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر به همراه داشته باشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برفگیر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها تاکید کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • باران ،طوفان وسرما در کرمان
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • هوای اردبیل وزش باد همراه با باران پراکنده خواهد بود
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی استان سمنان+ فیلم
  • محور کندوان یک‌طرفه شد/ کاهش ۶۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی مازندران
  • جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی سمنان
  • فیلمی از شدت بارش باران بهاری در بوئین میاندشت