Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جمال ارونقی در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی، ضوابط جدیدی برای تسهیل واردات کالا اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: وفق مفاد ماده ۱۲ قانون امور گمرکی «به منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی در مبادی ورودی و خروجی، نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های مسئول سایر کنترل ها موظفند تحت نظارت گمرک اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر کنترل ها مانند بازرسی های پزشکی، دامپزشکی، گیاهی، استانداردهای فنی و کیفیت باید به صورت هماهنگ و تحت نظارت گمرک ساماندهی شود.» همچنین وفق ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و در اجرای ماده ۱۲ قانون امور گمرکی، وزارتخانه ها و سازمان های مسئول سایر کنترل ها موظفند نسبت به تنظیم مدت بازدید، نمونه گیری و پاسخگویی خود به طور کامل بر اساس نظر گمرک و ارائه اسناد، مدارک، گواهی ها و مجوزهای مرتبط به گمرک به صورت الکترونیکی به نحوی که گمرک ایران تعیین می نماید اقدام نمایند.

نظر بر اینکه بر اساس مفاد قانونی و مقرراتی فوق و مصوبات ابلاغی به این سازمان در راستای مقابله با تحریم و تسهیل واردات کالا، کلیه دستگاه های استعلام شونده و یا صادرکننده مجوزهای فنی، ایمنی، بهدشتی و قرنطینه ای برای ترخیص کالا از گمرکات کشور، از جمله وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست و سایر مراجع ذیربط مکلف به ارسال پاسخ نهایی استعلام به گمرک ایران از طریق کارتابل متولی صدور مجوز، ظرف مدت حداکثر هفت روز کاری می باشند. دستور فرمایید صدور مجوزهای قانونی در اثنای انجام تشریفات گمرکی مورد توجه دقیق کارشناسان محترم گمرک مزبور قرار گرفته و در صورت صدور مجوزهای اشاره شده خارج از مهلت مقرر تکلیف شده، ضمن پیگیری موضوع از دستگاه مربوطه، مراتب را مستندا با ذکر مشخصات اظهارنامه و مدت زمان صدور مجوز قانونی و سایر موارد مرتبط، به این حوزه معاونت منعکس تا پیگیری های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

کد خبر 4798591 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران واردات کالا ترخیص کالا بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه بانک مرکزی ایران قیمت دلار مالیات طرح ملی مسکن بنزین اوپک وزارت جهاد کشاورزی لایحه بودجه سال 99 کل کشور قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی سازمان برنامه و بودجه قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی

به گزارش پارس نیوز، عباس علی آبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وی با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای دست دوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.

همچنین به گفته او در حال حاضر واردات خودرهای جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالا امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حمل و نقل عمومی را مطابق سفارش‌ها تامین کنیم. در حال حاضر برای تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو است. 

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه کمیسیون اصل نود به این وزارتخانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند بتوانند از انواع خودروهایی که می‌توانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است.

او در پایان وعده داد که فروش خودرو در سامانه شتاب گیرد و تاکید کرد: در مورد پژوپارس شورای رقابت مسئول قیمت گذاری است و ما فقط مجری هستیم.

دیگر خبرها

  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد