Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:58:42 GMT

نشست «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» در ژاپن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۷۴۸

نشست «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» در ژاپن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست تخصصی که حدود ۸۰ نفر از علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان ژاپنی در محل سالن فردوسی رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن حضور داشتند، نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین سابقه تمدنی مباحث مختلفی ارائه شد.

حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن در سخنانی، گفت: سابقه تمدنی و تاریخی ایران به بیش از هفت هزار سال قبل باز می‌گردد و بیش از ۱۳۰۰ سال نیز روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ژاپن است که در سال ۲۰۱۹ نودمین سال آغاز روابط رسمی دو کشور با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و علمی جشن گرفته شد و این روابط همواره صمیمانه و دوستانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان برخی از مهمترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان، به جایگاه و علاقه‌مندی دو کشور نسبت به یکدیگر اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ ایران و ژاپن همواره احترام و علاقه ویژه‌ای نسبت به فرهنگ و تمدن یکدیگر داشته و دارند و همین امر موجب شده تا ژاپن‌شناسان ایرانی و ایران‌شناسان ژاپنی فراوان و بزرگی در مسیر ایجاد شناخت هر چه بیشتر دو ملت گام بردارند.

در ادامه، نماهنگی در خصوص طبیعت و گردشگری ایران پخش شد و سپس جوانمردی، محقق دانشگاه توکیو و موریشیما و از همکاران رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن، مباحث جداگانه‌ای در قالب پاورپوینت و فیلم در خصوص ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی ارائه کرد.

اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی که توسط هنرمند ژاپنی به اجرا در آمد و برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و آثار فرهنگی و همچنین نشریات و کتب رایزنی فرهنگی از بخش‌های دیگر این برنامه به مناسبت هفته پژوهش بود.

در پایان نیز به ۱۰ تن از شرکت‌کنندگانی که به سؤالات مربوط به فرهنگ و هنر ایران پاسخ صحیح دادند، جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

کد خبر 4798456 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن رایزنی فرهنگی گام دوم انقلاب رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه ادبیات جهان بازار نشر میراث فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان تجدید چاپ رونمایی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقد کتاب خانه کتاب جایزه جلال آل احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس صبح سه‌شنبه به ریاست سردار یدالله بوعلی دبیرکل این کنگره با موضوع بررسی عملکرد کمیته‌های دوگانه در اتاق جلسات کنگره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار بوعلی با تاکید بر استفاده سپاه فجر فارس از ظرفیت رسانه‌ای اقشار بسیج و نواحی مختلف سپاه گفت: دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید با شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر برگزار شود.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف باید در مدت زمان باقیمانده تمام همت و تلاش خود را صرف برگزاری پیش‌برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف کنند تا برای برگزاری این رویداد آمادگی لازم را داشته باشند.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که بُرد و اثر رسانه را بیش از هرچیزی بیان کردند افزود: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی و ابزارهای فرهنگی برای تبیین جایگاه شهدای گرانقدر به ویژه ۱۵ هزار شهید استان فارس بهره برد.

در ادامه جلسه سایر اعضای کمیته فضای مجازی و کمیته فرهنگی از جمله حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، سید رسول موسویان نژاد معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سردار هاشم جمالی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، سید مرتضی آل علی دبیر ستاد این کنگره و … گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

دومین کنگره ملی شهدای استان فارس آبان امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086243

دیگر خبرها

  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد