Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین المللی می‌تواند در تحقق اهداف نامبرده مانند، صرفه جویی ارزی، انتقال دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، فرامرز اختراعی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی و بسته‌بندی دارویی با بیان اینکه فارمکس 2020، فرصتی برای انتقال دانش فنی در حوزه دارو است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای لازم جهت بسترسازی نقل و انتقالات دانش فنی به کشور، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همین راستا، دو گروه متفاوت در حوزه صاحبان دانش فنی در داخل کشور وجود دارد. یکی، نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی هستند، مانند شرکت‌های دانش‌بنیان که سال‌هاست روی تولید مواد شیمیایی و مواد دارویی کار می‌کنند و دوم، شرکت‌های تولیدکننده داخلی که بسیاری از آنها، تعداد اقلامی که در لیست دارویی‌شان وجود دارد، بیشتر از ظرفیت تولیدی‌شان است، به طوریکه اخیرا که با تدابیر خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو، از بسیاری از واردات بی ‌مورد، به حد قابل توجهی جلوگیری شده است، ظرفیت شرکت‌های داروسازی و کارخانجات تولیدکننده مواد مؤثره و بسته ‌بندی عملا میان ۳۰ تا ۴۰ درصد در هر محصول افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین المللی می‌تواند در تحقق اهداف نامبرده مانند، صرفه جویی ارزی، انتقال دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف و تفاوت نمایشگاه فارمکس 2020 با سایر رویدادهای مشابه این حوزه، ملاقات رودرروی صاحبان دانش فنی تولید مواد موثره دارویی و مواد شیمیایی وابسته مانند مواد واسطه با مصرف کنندگان و آنهایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، است. نتیجه این نمایشگاه می تواند منجر به انعقاد قراردادهای متعدد نقل و انتقال دانش فنی شود.

اختراعی بیان کرد: توانمندی‌های صنعت داروسازی کشور در حوزه‌های مواد موثره دارویی، تجهیزات داروسازی، سرمایه انسانی متخصص و دانش فنی تولید از یک سو و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران از سوی دیگر، سبب شده که سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی کشور با هدف ارائه توانمندی‌های صنعت داروسازی در عرصه بین المللی و در جهت ایجاد اتحاد و همدلی بین افراد و با واگذاری تکنولوژی شرکت‌های داخلی و خارجی، دومین نمایشگاه فارمکس را برگزار کند.

گفتنی است، اولین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰، روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۹۸ به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش اقتصاد مقاومتی نمایشگاه وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد

دهمین شورای راهبری برنامه ملی آبادیران، سوم اردیبهشت ماه با حضور مدیران نهاد‌ها و سازمان‌های متولی آبادانی و پیشرفت کشور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو دهمین شورای راهبری برنامه ملی آبادیران، سوم اردیبهشت ماه با حضور مدیران نهادها و سازمان های متولی آبادانی و پیشرفت کشور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست که با حضور جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، سردار سرتیپ حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر اختری، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و عضو شورای عالی جهاد سازندگی برگزار شد، حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران، گزارشی از اقدامات این برنامه ملی در سال گذشته ارائه کرد و هدف از عملیاتی کردن این برنامه را گره زدن زیست بوم علمی، فناوری و نوآوری به عرصه آبادانی و پیشرفت و رفع چالش‌های این حوزه دانست.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران، پیگیری توافقنامه‌های منعقد شده، ارتباط با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، برگزاری جایزه ملی آبادیران، افتتاح اولین مرکز اشتغال فناورانه آبادیران، برگزاری اولین گردهمایی فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه، برگزاری اولین نمایشگاه آبادیران استان یزد، همکاری با جشنواره مردمی عمار و شرکت در این رویداد سالانه، تشکیل رسانه و پایگاه خبری تخصصی آبادانی و پیشرفت فناورانه (آبادیران) و. را از جمله اقداماتی دانست که این برنامه در سال گذشته در دستور کار خود داشته است.

شکری با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران، بکارگیری ظرفیت اساتید و نخبگان در تعامل با نهاد‌های ذیربط، مسئله محور بودن این دوره از نمایشگاه و حضور نهاد‌های متولی آبادانی و پیشرفت همراه با نیاز‌های احصا شده آن‌ها را از اقدامات نوآورانه و درجهت افزایش تعاملات بین دستگاهی و مخاطبین نمایشگاه دانست.

وی با اعلام انتشار فراخوان شرکت در این نمایشگاه، افزود: با توجه به شعار سال که در جهت مشارکت مردم در رشد اقتصاد و جهش تولید می‌باشد، بخش جدیدی تحت عنوان روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی برای معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین معرفی نمونه‌های موفق عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه به نمایشگاه آبادیران اضافه خواهد شد

در ادامه، اکبری، دبیر اجرایی نمایشگاه به تبیین برنامه‌های دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و نیز اساتید و نخبگان به مسائل و ظرفیت‌های مناطق کمتر برخوردار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور از طریق معرفی پروژه‌های آبادانی و پیشرفت نهاد‌های دولتی و حاکمیتی متولی آبادانی و پیشرفت، کمک به رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار و ایجاد استغال پایدار با استفاده از توانمندی‌های شرکت ها، اساتید و نخبگان زیست بوم علمی، نوآوری و فناوری کشور، گسترش مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان را از جمله این برنامه‌ها دانست.

وی همچنین تاکید کرد: مخاطبان ما در این دوره از نمایشگاه در دو طیف عرضه و تقاضا قرار می‌گیرند؛ شرکت‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی، خیرین و گروه‌های جهادی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دستگاه‌های اجرایی و. در بخش تقاضا و شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، اساتید و نخبگان در بخش عرضه قرار می‌گیرند و هدف ما در این نمایشگاه پیوند این دو بخش به یکدیگر است.

اکبری در ادامه بر حوزه‌های برگزاری نمایشگاه متمرکز شد و مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، اشتغال کوچک مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی و صنایع نرم و آموزشی را از جمله این حوزه‌ها برشمرد.

در ادامه، سردار سرتیپ حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ارائه توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه‌های وابسته در موضوع آبادانی و پیشرفت پرداخت.

وی با بیان این که سپاه پاسداران، نظام مسائل کشور را در حوزه‌های مختلف درجغرافیای پهناور کشور در اختیار دارد تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور می­بایست به روش‌های نوآورانه و فناورانه روی آورد.

حزنی در پایان بر هم افزایی بخش‌های مختلف کشوری و لشکری برای رونق بخشیدن به برنامه ملی آبادیران و دعوت از آن‌ها برای بازدید از نمایشگاه تاکید کرد.

در بخش آخر جلسه هر یک حاضران به بیان پیشنهاد‌های خود در راستای برگزاری هر چه بهتر دومین دوره نمایشگاه آبادیران پرداختند.

گفتنی است دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران ۲۲ تا ۲۵ خردادماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا