Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مجلس این کشور اعلام کرد: در گذشته نیز توافق‌های نظامی و امنیتی با لیبی داشته‌ایم.

وی در این باره ادامه داد: دو توافقنامه با لیبی امضا کردیم؛ یکی برای تعیین محدوده فعالیت دریایی ۲ کشور و دیگری جهت به‌ روزرسانی توافقنامه همکاری امنیتی و نظامی میان دو کشور که پیشتر امضا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولود چاوش اوغلو در ادامه اضافه کرد: توافقنامه نخست در مجلس ترکیه تصویب، توسط رئیس‌جمهوری (رجب طیب اردوغان) امضاء و در سازمان ملل ثبت شده است. اعزام نیروی نظامی به لیبی بحث مجزایی است و طبق گفته رئیس‌جمهوری ترکیه، اگر درخواست شود آن را بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است توافقنامه تعیین حوزه اختیارات دریایی چهارشنبه ۲۷ نوامبر سال جاری در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی در استانبول امضا شد.

کد خبر 4798590

منبع: مهر

کلیدواژه: چاوش اوغلو لیبی ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ترکیه سوریه روسیه عربستان سعودی فلسطین لبنان ناتو انگلیس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند