Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@05:27:22 GMT

علت بوی نامطبوع دیروز تهران؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۷۹۶

در پی استشمام بوی نامطبوع در برخی مناطق طی دیروز (۲۳ آذرماه) مدیر واحد پایش آلودگی هوا و صدای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در غلظت آلاینده‌ها مشخص شد که میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شهرری واقع در منطقه ۲۰ پیش از ظهر این روز، با افزایش قابل ملاحظه ای روبروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: محسن روشنی گفت: میزان غلظت ازppb ۸ در ۱۱ صبح بهppb ۲۷۱ درساعت۱۲ و۳۰ دقیقه رسید. این افزایش غلظت ساعتی برای آلاینده SO۲ در شهر تهران بسیار شدید و غیر معمول بود و به دنبال این رخداد، پس از حدود یک تا دو ساعت شرایط مشابهی در ایستگاه محلاتی (درمنطقه ۱۴)،پیروزی (منطقه ۱۳) و گلبرگ (منطقه ۸) با شدت کمتر مشاهده شد. غلظت در سایر ایستگاه‌ها نیز تا حدودی افزایش داشت ولی بیشینه غلظت ثبت شده در آنهاppb ۱۸ بود.

به گفته وی این شرایط همزمان با برقراری جوی آرام و پایدار همراه با مه و غبار محلی و وزش باد از سوی جنوب به شمال (در زمان افزایش غلظت) رخ داد و در همین ساعات افزایش بوی نامطلوب در برخی مناطق شهر تهران نیز استشمام شد. از حدود ساعت ۱۵ غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در ایستگاه های شهر تهران کاهش یافت و به روند طبیعی خود رسید.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مدیر واحد پایش آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: با توجه به اختلاف قابل ملاحظه غلظت در ایستگاه شهرری با سایر ایستگاه‌های شهر تهران و افزایش زودتر غلظت در این ایستگاه، به نظر می رسد منشاء تولید این آلاینده در حوالی ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ قرار دارد و به دلیل کم بودن سرعت باد در این زمان، افزایش غلظت با اختلاف یکی دو ساعت در ایستگاه های مجاور و با شدت کمتر استشمام شده و در بسیاری از مناطق شهر نیز محسوس نبوده است.

وی در پایان گفت: مقادیر به دست آمده از ایستگاه فرمانداری شهرری نیز در همین ساعات با افزایش شدید غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد روبرو بود و این امر مؤید نزدیکی منبع بو به این منطقه است. بنابر آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های شهرری و فرمانداری شهرری در برخی ساعت امروز (۲۴ آذرماه) غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد با رشد و افزایش شدیدی روبرو بوده است. منبع: ایسنا برچسب ها: بوی نامطبوع ، دی‌اکسید گوگرد ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بوی نامطبوع دی اکسید گوگرد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر چهارشنبه به ری سفر کرد و از روند اجرای خدمت رسانی ایستگاه‌های مرکزی خدمات سفر نوروزی بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته و همچنین وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان قرار گرفت.

وزیر کشور در این بازدید از تلاش‌های نیروهای انتظامی و امدادی در مجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر ری تقدیر کرد.

وحیدی بیان داشت: اینکه دستگاه‌های انتظامی، خدمت رسان و امدادگر در کشور در همه حال در حال خدمت رسانی به آحاد مردم است، مایه خرسندی است.

وی افزود: طرح خدمات نوروزی هر ساله در ایام نوروز اجرایی می‌شود.

در این بازدید که باح ضور سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری و مسئولین دستگاه‌های خدمات رسان ری انجام شد، وزیر کشور از وضعیت خدمات رسانی و برنامه‌های در حال اجرای دستگاه‌ها در محل ایستگاه مرکزی ستاد هماهنگی خدمات سفر ری در محل عوارضی اتوبان تهران قم بازدید کرد.

کد خبر 6063900

دیگر خبرها

  • دژرشکان بازمانده‌ای ۲۵۰۰ ساله از حکومت اشکانیان در ری+فیلم
  • اوسمار بالاخره به تهران برگشت
  • وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد
  • استقبال از ایستگاه چشم به راهیم در عوارضی قم _ تهران
  • آرامگاه حافظ در صدر استقبال گردشگران نوروزی
  • چشمه علی در شهرری تمدنی مهم از پایان عصر نوسنگی
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است
  • هوای پاک، ارمغان هفتمین روز بهار در مشهد