Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هند و پاکستان با وجود سردی در روابط و برای بیست و ششمین سال متوالی فهرست و اطلاعات تاسیسات هسته ای خود را با یکدیگر مبادله کردند. تاریخ انتشار: 17:22 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۹۹۹

به گزارش خبرگزاری میزان، تارنمای دیفنس نیوز به نقل از وزارت امور خارجه هند نوشت:هند و پاکستان بر اساس توافق دو جانبه، امروز لیست تاسیسات هسته ای خود را به صورت همزمان از طریق کانال های دیپلماتیک در دهلی نو و اسلام آباد مبادله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند و پاکستان در سال ۱۹۸۸ توافق تبادل اطلاعات تاسیسات هسته ای خود را امضا کردند. این توافقنامه هرگونه حمله هند و پاکستان علیه تاسیسات هسته ای یکدیگر را ممنوع می کند.

این بیست و ششمین سال متوالی در رد و بدل فهرست تاسیسات اتمی هند و پاکستان محسوب می شود. دو کشور برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ فهرست تاسیسات اتمی خود را مبادله کردند.

دو کشور هر سال در اولین روز از ماه ژانویه اطلاعات و فهرست تاسیسات هسته ای خود را در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

 

بیشتر بخوانید: دعوای سیاسی "هند و پاکستان" به کامبوج رسید واکنش تند پاکستان به اظهارات وزیر خارجه هند در مورد کشمیر

این تبادل اطلاعات هسته ای با وجود روابط ضعیف و پرتنش دو کشور در سال های گذشته ادامه یافته است.

هند و پاکستان پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده اند.

/انتهای پیام

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند پاکستان دهلی نو اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی درمورد پاسخ موشکی و پهپادی ایران نوشت: پدافند هوایی تنها با ۸۴ درصد از حمله ایران مقابله کرد و ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل مبنی بر مقابله با ۹۹درصد از موشک‌ها وپهپادها صحت ندارد.

در این گزارش آمده است: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که دست‌کم یکی از ساختمان‌های تاسیسات هسته‌ای دیمونا مورد اصابت قرار گرفته و محوطه این تاسیسات نیز دو بار مورد اصابت قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش آمده است که بررسی ویدیوها نشان می‌دهد که پایگاه نواتیم در النقب نیز ۴ بار مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفته است.

در بخش دیگری نیز تاکید شده است: ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که پایگاه هوایی رامون در صحرای النقب نیز ۵ اصابت توسط موشک‌های ایرانی داشته است.

به گزارش آنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب(25 فروردین) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای محتمل است/ مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • خبر تازه اولیانوف از فعالیت بازرسان آژانس در ایران
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران