Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@06:04:39 GMT

مهلت ۱۵ روزه بانک مرکزی برای فعال سازی رمز دوم پویا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۹۵۲

مهلت ۱۵ روزه بانک مرکزی برای فعال سازی رمز دوم پویا

منابع آگاه خبری از فرجه ۱۵ روزه بانک مرکزی برای آماده سازی بانک‌ها در اجرای طرح پویاسازی رمز دوم خبر می‌دهند و احتمال تعویق ۱۵ روزه الزام استفاده از این رمز را اعلام می‌کنند.

به گزارش مشرق، با وجود مشکلات متعدد در حوزه راه اندازی رمز دوم پویا در نظام بانکیف بانک مرکزی بارها از طریق رسان‌ها اعلام کرده است که با قدم گذاشتن به ماه دی امسال دیگر رمزهای دوم ایستا فعال نبوده و مردم برای خرید اینترنتی باید از رمز دوم پویا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چگونه استفاده از رمز دوم پویا برای مردم ساده‌تر شود؟  لزوم فعالسازی فوری پیامک و USSD رمز یکبار مصرف +عکس با رمز دوم پویا فیشینگ صفر نمی‌شود

اما منابع آگاه کسب اطلاع دادند که علاوه بر آمادگی لازم نداشتن عموم مردم و همچنین عدم اتصال چند بانک به نظام پرداخت‌های پویا، بانک مرکزی فرجه‌ای ۱۵ روزه را برای راه اندازی این سیستم‌ها البته آن هم به صورت پنهانی در نظر دارد.

ببینید: فیلم/ حجم زیاد پروندها در دادسرا درباره فیشینگ فیلم/ آنچه باید از رمز پویا بدانید فیلم/ اما و اگرهای این روزهای خرید اینترنتی

چندین منبع آگاه در نظام بانکی، بیان کردند: امیدواریم عموم جامعه برای راه اندازی رمز دوم پویا سرعت عمل داشته باشند و با مراجعه به روش‌های قید شده منجر به تعویق افتادن زمان اجرای این طرح نشوند.

آن ها معتقدند بانک مرکزی به صورت رسمی یکم دی و به صورت غیر رسمی ۱۵ دی را برای الزام رمز دوم پویا در نظر گرفته است و این به معنای فرجه پنهانی بانک مرکزی به سیستم بانکی برای تقویت سیستم‌های رمز دوم یکبار مصرف است. بهتر است مردم برای تسهیل در روند اجرای طرح پویاسازی رمزهای دوم یکم دی را مد نظر قرار دهند.

دیده‌ها حاکی از آن است که چندین بانک از جمله بانک کارآفرین، رسالت و تاحدودی پست بانک و ایران زمین هنوز زیرساخت لازم را فراهم نکرده و بانک‌هایی نظیر مسکن با اختلالات بسیار زیادی برای صدور رمز دوم یکبار مصرف مواجه هستند.

اصلی‌ترین نقص در این سیستم روی زمین ماندن طرح "هریم" و بی اعتنایی بانک‌ها برای این روش است که تاکنون بیشترین شکایات را به این بخش اختصاص داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین رمز دوم رمز دوم پویا مشرق بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

کد خبر 845434 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!
  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد