Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن بازویی روز یکشنبه در جلسه ستادپیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری گناوه افزود: متولی طرح  لایروبی رودخانه شور منابع آب استان بوشهر است که بدلیل زمان بر بودن باید تا  قبل از فصل بارندگی و در تابستان اقدام می‌شد اما در مهرماه امسال و با در پیش بودن آغاز بارندگی‌ها دیر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشـت: باتوجه به آغاز بارندگی‌ها، امکان لایروبی در این نقطه وجود ندارد که در زمان سرریزشدن آب‌های فصلی بالادست مشکلات عدیده ای در محور جاده ساحلی و ساکنان روستاهای همجوار ایجاد خواهد شد.

وی گفت: طول لایروبی کانال رودخانه شور حدود ۲۰ کیلومتر است که نیاز بود  دستگاه‌ متولی برای اجرا و اتمام آن بموقع و تا قبل از فصل بارندگی اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسایل و مشکلات عمده در زمان بارندگی‌های شدید در این بخش،  مسدودشدن جاده  ساحلی ریگ به بوشهر  بلحاظ پایین بودن آن با سطح زمین است که دچار آبگرفتگی و  حادثه خیز و امکان تردد وسایل نقلیه از این مسیر تا زمان بازگشایی وجود ندارد. 

بخشدار ریگ اظهارداشت:  لایروبی رودخانه شور باعث جلوگیری از بین رفتن زمین‌های کشاورزی مثمرثمر و خطر سیل زندگی برای ساکنان روستاهای جزیره شمالی و جنوبی می شود.

وی بیان کرد: باتوجه به ایجاد بندخاکی در حوزه جاده ساحلی این بندر ، میزان آبگرفتگی در حدفاصل روستاهای جزیره کمتر شده و ضرورت داشت در دیگر نقاط این محور در حوزه بوشهر چنین اقدامی صورت می‌گرفت.

بازویی افزود: اداره برق محدوده روستاهای این بخش را در محور جاده ساحلی این بندر  رصد و درصورت مشکل به بخشداری  انعکاس دهد.

وی بیان کرد: از دستگاه‌های مرتبط استان و شهرستان انتظار می‌رود که در زمان وقوع سرریزشدن آب بر روی محور جاده ساحلی  جهت هرگونه اتفاق ناگوار  کمک‌رسانی کنند.

برچسب‌ها بندرگناوه اجتماعی بارندگی سیل بندرریگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه اجتماعی بارندگی سیل بندرریگ بندرگناوه اجتماعی بارندگی سیل بندرریگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار ساحلی دوره زندیه در بندر خمیر مرمت می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان هرمزگان از مرمت دیوار سدار با همکاری شهرداری بندر خمیر خبر داد.

سپهر زارعی امروز (۲۷ فروردین ماه) اظهار کرد: دیوار سدار یکی از آثار تاریخی شهرستان بندر خمیر است که از بالای کوه تا ساحل دریا برای محافظت از شهر بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت دیوار سدار به دوران زندیه می‌رسد، افزود: مصالح به‌ کار رفته در این اثر تاریخی، سنگ لاشه و گچ نیم‌کوب است.

او بیان کرد: اعتبار مرمت این اثر تاریخی توسط شهرداری بندر خمیر تأمین می‌شود و طرح مرمت و نظارت بر اجرای مرمت این اثر برعهده میراث‌ فرهنگی استان است.

دیوار ساحلی سدار در سه کیلومتری شرق بندر خمیر و در نزدیکی جنگل حرای «مردو» قرارگرفته است. این دیوار سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۸۳۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • بارش باران و طغیان رودخانه ۳ جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد
  • (ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان
  • طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم
  • استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان
  • دیوار ساحلی دوره زندیه در بندر خمیر مرمت می‌شود
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان بوشهر
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • تصادف در محور ساحلی گناوه ۲ کشته و ۳ مصدوم برجا گذاشت
  • ۲ فوتی و ۳ مصدوم در حادثه رانندگی محور ساحلی بوشهر