Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@02:29:14 GMT

رشد نقدینگی چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۰۱۱

رشد نقدینگی چقدر شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

حجم نقدینگی در پایان شهریور ۱۳۹۸ با ۲۷.۱ درصد رشد نسبت به شهریور سال ۹۷ به ۲۱۲۶۵ هزار میلیارد ریال (۲۱۲۶ میلیارد تومان) رسید که نسبت به مرداد ماه نیز ۲.۴ درصد رشد دارد. به عبارتی از مرداد ماه تا شهریور سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی افزوده شده است.

همچنین طبق آمار رسمی در مرداد ماه امسال حجم نقدینگی کشور با نرخ رشد ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی نسبت به مرداد ۹۷ به ۲۰۷۶۵.۹ هزار میلیارد ریال (۲۰۷۶ میلیارد تومان) ثبت شد که ۲۵.۶ واحد درصد آن بر اثر رشد پایه پولی و ۰.۴ واحد درصد آن در اثر رشد ضریب فزاینده نقدینگی بوده است.

در سال ۹۷ حجم نقدینگی با رشدی معادل ۲۳.۱ درصد نسبت به سال ۹۶ به ۱۸۸۲۸.۹ هزار میلیارد ریال رسید که در مقایسه با رشد نقدینگی در سال قبل آن (۲۲.۱ درصد) معادل یک واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. مهمترین عامل رشد نقدینگی در سال ۹۷ رشد ۲۴.۲ درصدی پایه پولی بود. به طوری که در سال ۹۷ نرخ رشد پایه پولی از نرخ رشد نقدینگی فراتر رفت. ضریب فزاینده نقدینگی نیز با ۰.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ به ۷.۰۸۷ در سال ۹۷ رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نقدینگی رشد نقدینگی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند

به‌گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آخرین آمار از وضعیت سدهای کشور تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه حجم آب ۱۱ سد به ۱۰۰ درصد رسیده است. میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا اول اردیبهشت‌ماه معادل ۲۵.۰۳ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۷.۵۵ میلیارد مترمکعب بود، ۹ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۵.۷۱ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۰۲ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۰.۹۸ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۲ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹.۹ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۹.۲میلیمتر) ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۰.۸میلیمتر) ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 845966 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب سد

دیگر خبرها

  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند