Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@10:40:55 GMT

انجام ۱۰۳ عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۰۴۶

انجام ۱۰۳ عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون۱۰۳ عمل اهدای عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، مرتضی طالبی با بیان اینکه پیوند اعضا از اهداکنندگان مرگ مغزی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در این مدت ۹۶۱ عمل اهدای عضو در این دانشگاه انجام شده است که این امر موجب نجات و ادامه زندگی ۳ هزار و ۸۱۵ بیمار نیازمند به عضو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال‌های اخیر عمل‌های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش یافته است و در حال حاضر پیوند قلب، کبد، قرنیه، کلیه، پوست و پانکراس در این دانشگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام ۷۵ عمل پیوند قلب، ۳۸۸ پیوند کبد، ۶ مورد پیوند همزمان کبد و کلیه و ۷ مورد پیوند کلیه و پانکراس از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۴۷۶ عمل پیوند کلیه در این دانشگاه انجام شده است، افزود: در گذشته ۳۵ درصد عمل‌های پیوند کلیه از اهداکنندگان مرگ مغزی بود که رقم در حال حاضر به ۸۸ درصد رسیده است.  

طالبی با بیان اینکه تا کنون جان ۶۰۸ بیمار دچار سوختگی شدید با اهدای پوست از اهداکنندگان مرگ مغزی نجات یافته است، خاطرنشان کرد: تنها با اهدای چند سانتی‌متر از پوست اهداکنندگان مرگ مغزی می‌توان به افرادی که دچار سوختگی‌های شدید شدند زندگی دوباره بخشید.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون ۸۳۴ پیوند قرنیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری با ۱۳۸ عمل پیوند قرنیه بیشترین میزان این نوع پیوند طی سال‌های اخیر انجام شده است.  

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رامین نسیمی دوست تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید