Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی احزاب سیاسی الجزایر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نادیده گرفتن مطالبات مردم این کشور انتقاد کردند. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الجزایری‌ها در اولین جمعه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و علیه تداوم حضور عناصر وابسته به نظام عبدالعزیز بوتفلیقه در ساختار قدرت تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس و نیروهای امنیتی الجزیره در چند شهر از جمله وهران به تظاهرات کنندگان حمله و تعدادی از آنان را دستگیر‌ کردند.

حزب کار الجزایر با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی " فیسبوک "اعلام کرد: مردم الجزایر با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها در اولین روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این انتخابات را رد کردند و راهکارهای حاکمیتی را نپذیرفتند  و بار دیگر بر کناره گیری تمام عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه از قدرت تاکید کردند.

این حزب با محکوم کردن حمله پلیس و نیروهای امنیتی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در برخی از شهرها از جمله مرکز استان وهران و چند شهر دیگراین استان تاکید کرد: تمام زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و تنها راه حل عملی  که می‌توان به مطالبات مردم پاسخ مثبت داد، تشکیل مجلس موسسان ملی است تا از طریق آن ساختارها و نهادهایی پی‌ریزی شوند که به حاکمیت مردم منجر و از دخالت بیگانگان جلوگیری شود.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبر الیومی، حزب اسلامگرای عدالت و توسعه با حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز مردم الجزایر علیه تداوم حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در قدرت اعلام کرد: نمی‌توان پذیرفت که با برگزاری انتخابات کار تمام شده تلقی و شرایط جدید را به مردم تحمیل کرد. باید این سیاست متوقف شود.

الجزایر|واکنش‌های مردمی به انتخاب «تبون»

این حزب در بیانیه خود تصریح کرد: هیئت حاکمه بدون در نظر گرفتن مطالبات سیاسی مردم انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد و این درحالی است بخش قابل توجهی از ملت این انتخابات را رد کرده است لذا یک حد و مرزی برای نادیده گرفته شدن مطالبات مردمی باید تعیین شود.

در این بیانیه با تاکید بر آزادی رسانه‌ای، عدم مانع تراشی در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردم و آزادی زندانیان سیاسی آمده‌ است: باید یک نشست ملی برای انجام اصلاحات لازم و پاسخ مطالبات مردمی برگزار شود. چراکه این مردم هستند که صاحبان حقیقی قدرت و ثروت الجزایرند.

در همین حال ، یک تحلیلگر مسائل سیاسی الجزایر اظهار داشت: هیئت حاکمه توانست انتخابات را برگزار کند اما از لحاظ سیاسی شکست خورد. چراکه نتوانست اکثریت مردم را متقاعد کند.

 خانم  لویزه آیت حمادوش تصریح کرد: رئیس جمهور جدید الجزایر با بحران بزرگ مشروعیت مواجه است. این موضوع مربوط به تعداد اندک رای دهندگان به اوست. در این انتخابات کمتر از 20 درصد واجدین شرایط رای دادن در کشور به عبدالمجید تبون رای دادند.

انتهای پیام /

 

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در کرج

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی بزرگ مردم غیور شهر کرج در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی و محکومیت استمرار جنایات علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه برگزار می‌شود.

این مراسم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه از مقابل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج به سمت آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار می‌شود و مردم بار دیگر خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند.

کد خبر 6081406

دیگر خبرها

  • مطالبات مردمی روی میز بررسی
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در کرج
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • مردم استان سمنان مطالبات را به اطلاع رئیس جمهور برسانند
  • مردم مطالبات را به اطلاع رئیس جمهور برسانند