Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:11:03 GMT

۱۰ مقاله برتر قرآنی تجلیل می‌شود/ رونمایی از ۱۲ کتاب

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۰۶۱

۱۰ مقاله برتر قرآنی تجلیل می‌شود/ رونمایی از ۱۲ کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قمرزاده ظهر یکشنبه در نشست خبری همایش «حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» که با محوریت دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با بیان اینکه ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: از ۶ ملیت نیز از طریق جامعه المصطفی(ص) برای این همایش مقاله نوشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از اکثر استان‌ها به ویژه استان‌های اصفهان، تهران، قم و خراسان رضوی به این همایش مقاله ارسال شده است.

دبیر علمی همایش «حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» گفت: پنجم دی‌ماه هم‌زمان با برگزاری همایش از ۱۲ کتاب رونمایی می‌شود که سه کتاب مجموعه مقالات هستند که شامل مقالات طلاب حوزه علمیه خواهران مدرسه عالی معصومیه(س)، مجموعه مقالات پژوهشگران موسسه قرآنی التمهید و مقالات جامعه الزهرا(س) می‌شود.

وی اظهار داشت: پنج ویژه نامه برای همایش در نظر گرفته شده است که شامل ویژه نامه علمی - پژوهشی علوم حدیث جامعه المصطفی(ص)، ویژه نامه مربوط به مجله قرائات، ویژه نامه مجله قرآن و علم، مجموعه مقالات تطبیقی مدرسه حجتیه و غیره می‌شود.

حجت الاسلام قمرزاده گفت: در بخش پنل همایش از بین ۳۵۰ مقاله ارسالی تعداد ۲۲۰ مقاله پذیرش شده که ۴۷ مقاله امتیاز سخنرانی و ۶۸ مقاله امتیاز پوستری را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه پنل اعجاز، تحریف ناپذیری قرآن، قرائات و جمع قرآن، تحریف ناپذیری، مبانی و قواعد، محکم و متشابه و ظاهر و باطن از جمله پنل‌های همایش هستند، افزود: ۱۳ پیش نشست در زمینه این همایش برگزار شده که در قالب ۲ کتاب رونمایی می‌شوند.

دبیر علمی همایش «حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» گفت: ۳۵ مقاله برتر شناسایی شده‌اند که در پنل‌ها به رقابت می‌پردازند که از میان آنها داوران ۲ مقاله را انتخاب می‌کنند و در اختتامیه نیز از ۱۰ مقاله برتر همایش تقدیر به عمل می‌آید.

وی در پایان اظهار داشت: سخنرانان همایش آیت الله استادی، آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله اعرافی هستند.

کد خبر 4798570

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فقهی ائمه اطهار ع قرآن همایش قرآنی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی خضری صبح دوشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند که نقش بارزی در ارتقای امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند.

وی افزود: ارتقای فضای دینی و انقلابی نیازمند ارتباط بیش‌ازپیش با حوزه‌های علمیه است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر تصریح کرد: گسترش منابع پایدار ضرورت دارد، و آمادگی لازم جهت زمینه‌های تعامل بیشتر در سطح جزیره خارگ را داریم.

نقش روحانیت در تقویت باورهای مردم

در ادامه این نشست محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: نقش علما و روحانیت در فرهنگ سازی و رشد و اعتلای مبانی دینی و اخلاقی جامعه بسیار مهم و بی بدیل است به نحوی که تبیین درست و دقیق حقیقت اسلام، معارف اهل بیت (ع) و انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان به عنوان یکی از وظایف محوری روحانیون، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی افزود: روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته نقش هدایت جامعه را در حوزه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی و تقویت باورهای مردم به خوبی ایفا کند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای اصیل و ناب انقلاب اسلامی است و ما از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح تعامل و همکاری سازنده در سطح جزیره استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6085446

دیگر خبرها

  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی