Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- مدیران ارشد «علی بابا» امروز (۲۴ آذر) در نشست خبری این مجموعه، اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری‌های متعدد در حوزه تکنولوژی، قصد دارند به یکی از بازیگران عرصه فناوری در کنار صنعت گردشگری تبدیل شوند. آن‌ها همچنین گفتند که برای تحقق این امر، به سرمایه‌گذاری روی تیم‌های کوچک استارتاپی روی آورده‌اند تا بتوانند سبد محصولات خود را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مسعود طباطبایی» مدیرعامل علی بابا در این نشست از ۵ سال فعالیت این شرکت گفت و تاکید کرد که امروز علی بابا دارای بیش از ۶ برند است و تبدیل به پورتال جامع گردشگری ایران شده است. به گفته طباطبایی، آنها با سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های متعدد قصد دارند تا تبدیل به یکی از بازیگران عرصه تکنولوژی شوند. مدیرعامل علی بابا در پاسخ به این سوال که آیا اکنون این هلدینگ یکی از تخصص‌های خود را در سرمایه‌گذاری استارتاپی می‌بیند، پاسخ داد:«این که بازیگران بزرگ از استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک حمایت کنند یک مساله دور از ذهن نیست و یک امر کاملا طبیعی در دنیاست. هلدینگ توشا بازوی سرمایه‌گذاری علی بابا است که در آن به حمایت از استارتاپ‌هایی می‌پردازیم که به نظرمان حرفی برای گفتن دارند و در راستای اهداف شرکت می‌توانند خوش بدرخشند. ما هم برای پر کردن سبد محصولات خود و هم ادامه راه اکوسیستم این کار را می‌کنیم، همانطور که مرسدس بنز با رقیب دیرینه خود یعنی BMW به مشارکت می‌رسد تا CAR2GO را بسازد چرا که این‌ها می‌دانند دنیای آینده مثل امروز پیش نخواهد رفت و نباید از غول‌های بزرگ دیگر جا بمانند.»
در بخش دیگری از نشست خبری، مدیرعامل علی بابا بهدستیار هوشمند دابی اشاره کرد؛ یک فناوری که از دل تیم حمایت شده آنها یعنی ققنوس بیرون آمده و اولین دستیار صوتی فارسی زبان شناخته می‌شود. به گفته طباطبایی، این دستیار هوشمند در مرحله اولیه خود به سر می‌برد. «توحید علی اشرفی» مدیرعامل بازاریابی علی‌بابا تاکید دارد که دابی در مرحله یادگیری است و در همین مرحله آغازین پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته: «ماشین با یادگیری پیشرفت می‌کند و هرچه بیشتر با کاربران در ارتباط باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.»
در همین راستا مدیرعامل علی بابا می‌گوید 
که آنها باور دارند مراحل کار دابی طوری پیش می‌رود که تا یکسال آینده بهره‌برداری نهایی و کاملی از آن می‌توان انجام داد. به گفته طباطبایی الگوریتم‌هایی که برای پیشرفت دابی برنامه‌ریزی شده طوری پیش می‌رود که تا یک سال آینده این دستیار صوتی هوشمند را به مرحله نهایی تکامل خود نزدیک خواهد کرد. او در پاسخ دیگر خبرنگار دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا رشد و توسعه دابی به معنای از بین رفتن کار صدها نیروی پشتیبان فعلی شرکت است می‌گوید:
«خیر. ما دائما در تکاپوی این هستیم که اساسا مشتری نیازی نداشته باشد تا با مرکز تماس ما ارتباط برقرار کند. در واقع دابی اولین مرحله تماس با مشتری را سپری خواهد کرد وگرنه ما کارهای زیادی با مشتری داریم که توسط نیروی انسانی ما انجام خواهد شد. بخش کال سنتر یا همان پشتیبان تلفنی ما اگر دیگر جواب تلفن اولیه مشتری‌ها را ندهد، دلیل بر این نیست که دیگر در مجموعه ما کاری برای او وجود ندارد؛ بلکه ما می‌خواهیم پا را فراتر بگذاریم و کاری کنیم که این تیم به مشاوران و راهنمایان سفر کاربران تبدیل شده و کار خود را به مرحله بعدی برسانند.»

علی اشرفی نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ در مجموعه‌هایی چون مدگو (فعال در زمینه توریسم سلامت) و نشانت (فعال در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ) و Hello Persia (فعال در زمینه ورود گردشگران خارجی) تاکید دارد که علی بابا در آینده اقدامات بیشتری در زمینه سفر انجام خواهد داد: «همین زمینه فعلی فروش بلیت را به حد اعلای خود می‌رسانیم.» او با اشاره به این مساله که بازار گردشگری در کشور بسیار بزرگ است و انحصارگرایی در آن معنا ندارد نیز گفت:
«ما بیش از ۶۰ درصد سهم بازار گردشگری آنلاین را در اختیار داریم اما این رقم در واقع ۱۰ درصد سهم گردشگری کل کشور هم نیست؛ این بازار بسیار بزرگ است و ما در کنار دیگر بازیگران به رشد آن به وسیله تکنولوژی ادامه خواهیم داد.»

طباطبایی در خاتمه این نشست نیز با اشاره به اجرایی شدن رمز یکبار مصرف بانکی تاکید کرد که این سیاست ممکن است ضربه بزرگی به توسعه تجارت الکترونیک کشور بزند چرا که درباره آن درست اطلاع رسانی نشده است: «احتمالا بازار اینترنتی کشور با یک شوک بزرگ روبرو خواهد شد.» م.ع

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: علی بابا صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!

ایتنا - بر اساس یافته‌های جدید دانشمندان، احتمالا سیارک معروف کامو اولوا که در سال ۲۰۱۶ کشف شده، در واقع تکه‌ای از ماه است که در اثر برخورد شهاب سنگ با سطح ماه جدا شده است.
محققان دانشگاه تسینگ هوا در چین با بررسی ویژگی های فیزیکی و مداری سیارک کامو اولوا، به این نتیجه رسیده اند که این سیارک کوچک احتمالا تکه ای از ماه است که در اثر برخورد شهاب سنگ با سطح ماه میلیون ها سال پیش جدا شده است.

بر اساس شبیه سازی های انجام شده، دانشمندان ویژگی هایی را در این سیارک شناسایی کرده اند که با دهانه برخورد "جیوردانو برونو" در نیمکره دور ماه مطابقت دارد. از جمله اینکه این سیارک از جنس سنگ بسیار جامد است که نشان می دهد تکه ای یکپارچه از ماه بوده، نه انباشته ای از خاک و خرده سنگ.

این تیم در مقاله خود نوشته اند: ما احتمال می دهیم منشا احتمالی کامو اولوا از شکل گیری دهانه جیوردانو برونو در چند میلیون سال پیش باشد. این یک رابطه مستقیم میان یک سیارک خاص و دهانه منشا آن در ماه را نشان می دهد.

کامو اولوا حدود قرن هاست در مداری نزدیک به زمین اما دور از آن در گردش است. این سیارک کوچک حدود 50 متر قطر دارد اما رفتارش کاملا متفاوت از سایر سیارک های اطراف زمین است. نحوه انعکاس نور و رنگ آن نیز شباهت زیادی به سطح ماه دارد.

کشف دقیق اینکه این سیارک از کجای ماه آمده، نشان دهنده وجود سایر سیارک های کوچک تری از جنس ماه در اطراف زمین است که هنوز کشف نشده اند. دانشمندان امیدوارند با ردیابی دقیق این سیارک ها، شواهد بیشتری از تاریخچه تشکیل ماه به دست آورند.

دیگر خبرها

  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • گفت و شنود/ بابا نداشت!