Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس خطاب به محمود صادقی گفت: استعفای شما به هیئت‌رئیسه مجلس نرسیده است، اگر هم رسیده بود خواهش می‌کردیم که منصرف شوید. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه، 24 آذر) پارلمان در تذکری شفاهی، با اشاره به ماده 75 آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: برخی از همکاران در مجلس برای خودشان نقش مبصر کلاس و مأمور حراست را تعریف کرده‌اند و مراقب هستند چه کسی دست از پا خطا می‌کند، سپس با به‌کار بردن الفاظ غیرمؤدبانه و تعابیری، شأن مجلس را زیر سؤال می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه می‌کنم این افراد یک بار دیگر قانون اساسی، به‌خصوص فصل 6 که مربوط به قوه‌مقننه است را مطالعه کنند، طبق اصل 86 قانون اساسی، نماینده مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی‌اش در اظهارنظر آزاد است، بنابراین ما باید از این آزادی پاسداری کنیم، از طرفی اعضای مجلس نباید به بسته‌تر شدن فضای مجلس کمک کنند، ما باید در مجلس به یکدیگر احترام گذاشته و اجازه دهیم نمایندگان حرف‌شان را بزنند تا شأن مجلس زیر سؤال نرود.

الله‌بداشتی: استعفای نمایندگان مجلس در اعتراض به سهمیه‌بندی فرصت‌طلبی بودمجلس در هفته‌ای که گذشت: از استعفای نماینده تهران تا مشخص شدن مقصر یک آتش‌سوزیبررسی استعفای یک نماینده در جلسه علنی مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس اگر محل تضارب افکار مختلف نباشد، اثرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: چرا می‌خواهید فضای دیکتاتوری  حاکم شود، ما در برابر قرآن مجید سوگند خوردیم که از حریم اسلام، دستاوردهای انقلاب اسلامی و حقوق ملت دفاع کنیم و پایبند به خدمت به مردم باشیم.

صادقی با طرح این سؤال که آیا نماینده‌ای که در اعتراض به عدم رعایت شأن مجلس تصمیم به استعفا می‌گیرد، شأن مجلس را زیر سؤال برده است، افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به نماینده اجازه استعفا می‌دهد، بنده بعد از افزایش قیمت بنزین،  بنابر ماده 91 آیین‌نامه داخلی تصمیم به استعفا گرفتم و پس از نوشتن آن، قصد پیگیری داشتم، اما پس از ورود به صحن و مشورت با نمایندگانی که نظر مخالف داشته و گفتند جو کشور ملتهب است و این استعفا به ملتهب‌تر شدن فضا دامن می‌زند، از این تصمیم منصرف شدم.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان و موکلان هم پیامک دادند که تو نماینده ما هستی و حق استعفا نداری، تصریح کرد: با توجه به اینکه سایت‌های ضد انقلاب از استعفای بنده استقبال کرده و آن را منشأ تضعیف نظام تلقی کردند، پیگیری استعفای خود را مصلحت ندانسته و از آن منصرف شدم.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس بنابر وظیفه انقلابی، شرعی و میهنی خودم و با مشورت و تفعل به قرآن، تصمیم به ثبت‌نام در انتخابات گرفتم، آیا این کار خلاف شأن مجلس است یا رفتار شما که هر بار هر نماینده‌ای حرفی می‌زند، فوری هجمه را به طرف آن راه می‌اندازید؟!، اجازه دهید از آزادی نماینده پاسداری شود، نمایندگان حتما از منافع انقلاب حمایت می‌کنند، اجازه ندهید در دنیا مجلس ما را به نحوی تبلیغ کنند که نمایندگان منتقد مجال سخن گفتن ندارند.

براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر محمود صادقی نماینده مردم تهران، به ماده 75 آیین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: آقای صادقی در تذکرشان گفتند که در مجلس اجازه نمی‌دهند درباره موضوع بنزین صحبت شود، امّا شما نظر مقام معظم رهبری را ملاحظه کردید که ایشان فرمودند کسانی که می‌خواهند کاری کنند، از این طریق هماهنگی‌ نمایند، ایشان تدبیر کردند که اقدامات با هماهنگی انجام شود، مقام معظم رهبری در شرایط خاص توصیه می‌کنند.

وی به موضوع استعفای نمایندگان اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر ما همواره با استعفای همکاران، مخالفیم و هر زمان که استعفایی به هیئت‌رئیسه داده شود، از نماینده خواهش می‌کنیم تا صرف‌نظر کند، نمی‌دانم استعفای شما(محمود صادقی) به هیئت‌رئیسه رسیده یا نه، چون آن را ندیدم، اگر استعفایی داشتید هم درخواست می‌کردیم چنین کاری را انجام ندهید، آقای عثمانی هم که استعفا داد، خواهش کردیم این کار را نکند به هر حال این مدت با هم کار کردیم و در این دوره باید فعال باشید و به کارتان ادامه دهید.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کسی نباید در رابطه با نام‌نویسی در انتخابات مجلس، فردی را تحقیر کند، شما احساس وظیفه کردید و در انتخابات دوره یازدهم مجلس ثبت‌نام کرده‌اید، اشکالی در کار نیست، کما‌اینکه فردی که احساس می‌کند در شرایط فعلی می‌تواند به کشور کمک کند، باید در انتخابات ثبت‌نام کند، مطلب روشن است و نوعی دیگر مطرح کردن آن به مصلحت نیست.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط محمود صادقی علی اردشیر لاریجانی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمود صادقی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس محمود صادقی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟