Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد موقری روز یکشنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی طی سالجاری، دعاوی اولویت دار استان طی این مدت را مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت محکوم به، تأمین خواسته، طلاق توافقی، الزام به تمکین و مطالبه خسارت اعلام کرد که منجر به تشکیل پرونده های حقوقی در تشکیلات قضایی استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه پرونده های کیفری نیز از ابتدای امسال تاکنون دادگستری آذربایجان شرقی با افزایش ۲ درصدی تعداد پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است، اظهار داشت: بررسی سیمای جرایم، آسیب های اجتماعی و دعاوی استان نشان می دهد توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی از جمله دعاوی اولویت دار در این زمینه است.

موقری ادامه داد: تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق از دیگر جرایمی است که طرفین دعوی در دادگستری استان اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

وی از کاهش ۶ درصدی ورودی زندانیان آذربایجان شرقی در سال جاری در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: این موضوع در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دستگاه های مسئول و مدیریت امر پیشگیری، قابل توجه است.

موقری اضافه کرد: حدود ۸ درصد ورودی زندانیان استان در هشت ماهه اول سال های ۹۷و ۹۸ مربوط به زندانیان با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر است و ۷۰ درصد ورودی زندانیان در پنج ماهه اول سال های ۹۷و ۹۸ را متأهلین تشکیل می دهند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی تعداد فوت شدگان بر اثر تصادفات رانندگی درون شهری در هشت ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در پارسال خبر داد و بر پیشگیری از جرایم سرقت و کلاهبرداری در استان با استفاده از ظرفیت رسانه، مطبوعات و فضای مجازی در آگاه سازی شهروندان تاکید کرد.  

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان شرقی تبریز حقوقی و قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی تبریز حقوقی و قضایی دادگستری آذربایجان شرقی تبریز حقوقی و قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • جریمه، تاوان قاچاق مواد سوختی در مرند