Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار فیض‌آباد گفت: اگرچه به دلیل برخی مشکلات با شهر فروشی، فیض‌آباد را اداره می‌کنیم اما با این روش نمی‎توان برای همیشه شهر را اداره نمود.

به گزارش قدس آنلاین، جواد جعفری اظهار کرد: اگر قانون شهرداری‌ها بازنگری و اصلاح شود نه تنها برای اعتبار با مشکل مواجه نیستیم بلکه آن‌قدر اعتبار خواهیم داشت که اضافه هم خواهیم آورد؛ ضعف در قانون است و هنوز قوانین مربوط به ۱۳۳۷ و ۱۳۴۶ اجرا می‎شود؛ متاسفانه در حوزه درآمدی به شدت ضعف قانونی داریم، برای رفع این مشکلات باید مدیریت واحد شهری اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: باید بسیاری از منابع و تصمیمات در حوزه شهری در اختیار شهرداری باشد، به دلیل برخی مشکلات مجبور هستیم با شهر فروشی، شهر را اداره کنیم، اما تا چه زمانی می‌خواهیم این روش را ادامه دهیم، سرانجام روزی شهر با ساخت و ساز اشباع خواهد شد. جعفری اظهار کرد: شهرداری‎های کوچک از جمله فیض‌آباد مجبور هستند برای کسب درآمد اقدام به شهر فروشی از جمله فروش تراکم کنند که در آینده مشکلات جدی به وجود خواهد آمد و شهر از ساخت و ساز اشباع می‌شود. شهردار فیض‌آباد افزود: باید در حوزه‌های مختلف عوارض را متغیر تعریف کنیم، عوارض موجود جوابگو نیست؛ با توجه به اینکه نگاه مردم به دستگاه اجرایی دولتی است و توقع دارند بدون هزینه و رایگان خدمات ارائه دهیم ولی باید بپذیرند بخشی از هزینه‎های شهرنشینی باید توسط شهروندان تامین گردد. وی مطرح کرد: برای درآمد پایدار چند دکه و مغازه باید داشته باشیم و یا شهر بفروشیم، این درآمدهای ناقص جوابگو نیستند باید به سمت مدیریت واحد شهری حرکت کرد. جعفری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بیشتر به شهرداری‌ها کمک کنند؛ اینکه دولت ماهیانه کمک ناچیز اعتباری به شهرداری‎ها داشته باشد، فقط به صورت مسکن است و کارگشا نیست. وی اظهار کرد: باید برای رفع مشکلات شهرداری‌ها تصمیم جدی گرفته شود؛ به رغم اینکه قرار است شهر توسط شهرداری اداره شود اما وقتی خود شهرداری در مسائلش مشکل دارد، چگونه می‌تواند خدمات ارائه دهد و در جامعه نشاط و امید ایجاد کند. شهردار فیض‌آباد عنوان کرد: اگر بخواهیم خدمات خوبی ارائه دهیم، باید تغییر نگاه جدی در حوزه شهرداری‎ها اتفاق بیفتد. منبع: ایسنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرستان فیض آباد خراسان رضوی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • بازدید بازرس کل لرستان از برخی مناطق شهر خرم آباد  
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان