Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:17:23 GMT

احداث مجتمع های تولیدی گیاهان دارویی در طالقان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۶۶۵

احداث مجتمع های تولیدی گیاهان دارویی در طالقان

علی درویش پور روز یکشنبه در نشست شورای توسعه شهرستان طالقان افزود: بررسی ها نشان می دهد که شهرستان طالقان از ظرفیت لازم برای کشت گیاهان دارویی برخوردار است.

وی گفت:  طرح های انتقال آب، احداث استخرهای ذخیره آب و آبیاری تحت فشار برای تقویت حوزه کشاورزی طالقان عملیاتی شده بنابراین باید مدیریت پسماند و محل دپوی زباله ها به لحاظ اصول محیط زیست و حفظ منابع طبیعی طالقان، صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: برای عمران و آبادانی شهرستان های کمتر توسعه یافته ضرورت دارد تمام دستگاه ها با جدیت اقدامات لازم را داشته و با  بازدید میدانی مدیران  اجرای مصوبات بطور مستمر انجام شود.

درویش پور گفت:  اعتبارات لازم برای پروژه های راه سازی طالقان در نظر گرفته و  پیرو سفر استاندار البرز  به شهرستان طالقان هریک از دستگا ه های اجرایی متناسب با حیطه مسوولیت خود نسبت به اجرای مصوبات این سفر تمهیدات لازم را اتخاذ داشته اند.

وی خاطرنشان کرد:  جذب اعتبارات استانی برای توسعه و در آمدزایی شهرداری طالقان در دستورکار قرار دارد و باید  با بکارگیری ظرفیت های بخش خصوصی در ایجاد درآمدهای پایدار  اهتمام داشته باشیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود : تقویت ساختارها و تشکیلات اداری در شهرستان طالقان با هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی در حال انجام است و مطالعه رانش ها و بازنگری احداث  جاده طالقان هشتگرد بطور  جد پیگیری می شود.  

درویش پور گفت: با تشدید بارش ها؛ لایروبی  رودخانه طالقان به فوریت انجام گرفته و  گاز رسانی به تمام مناطق روستایی طالقان در دست اقدام قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: تعریض محورها ، تسطیح حریم راه ها، تعمیرو مرمت گاردریل ها، رفع تصرفات غیر مجاز در حریم جاده، جمع آوری نخاله ها، نصب و تعویض تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، نمک پاشی و برف روبی از جمله اقداماتی است که برای ایمن سازی جاده طالقان انجام شده است. 

اکنون شهرستان طالقان با ۸۵ روستا از شهرستان های هدف گردشگری در استان البرز است که جانمایی شهرک تخصصی آب  آن در دست بررسی است .

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 دستگاه های اجرایی راهنمایی و رانندگی شهرداری گاز محیط زیست قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در اولویت و دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ پروژه احداث آموزشگاه جدید در حال انجام است که با توجه به نیاز به محیط جدید آموزش اولویت بخشی به این پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: خیرین مشارکت در اجرا و احداث این پروژه‌ها داشته‌اند و بخش عمده نیاز مدارس این منطقه به همین خاطر رفع شده است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حدود ۱۰ مدرسه در این منطقه فرسوده و قدیمی هستند که برنامه‌ریزی برای احداث محیط جدید باید انجام و برای جذب خیرین زمینه سازی شود.

وی با اشاره به سرویس مدارس و بعضی از نارضایتی‌های خانواده‌ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: مدیریت سرویس مدارس باید در کارگروه تخصصی با محوریت سازمان حمل و نقل شهرداری تیران صورت گیرد.

به گفته محمدی کیا نظارت بر کیفیت و قیمت ضروری بوده و باید دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها که از جمله آن افزایش قیمت است مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد.

وی همچنین به بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره و اظهار کرد: تکریم معلمان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شود و با انسجام عمومی همراه باشد.

فرماندار تیران و کرون همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ علم آموزی و نهادینه سازی توصیه‌های شهید مطهری تاکید و تصریح کرد: مساجد بهترین محافل برای چنین اقدام و همچنین تکریم معلمان هر محله هستند که باید ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در این خصوص مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند فراگیری مفاهیم انسان‌سازی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های استاد مطهری برای گره‌گشایی از مشکلات کارگشا بوده امکان پیشرفت را فراهم می‌کند و تیم‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان