Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@16:58:47 GMT

وزیر نفت خبری از استیضاحش ندارد!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۶۷۶

وزیر نفت خبری از استیضاحش ندارد!

پول نیوز - زنگنه درباره استیضاح خود در مجلس، گفت: اطلاعی ندارم که استیضاح شدم یا خیر! به گزارش پول نیوز، زنگنه وزیر نفت ضمن تشکر از همکاری سازمان های مرتبط با ارائه دوگانه سوز کردن خودرو، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای داخلی سازی قطعات خودروهای گاز سوز در داخل هزینه می شود و یک ریال نباید از خارج وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به رونق تولید کمک می کنیم.
او بیان کرد: تمام قطعات استفاده شده باید در داخل باشد. اکنون قیمت یک لیتر بنزین ۳ هزار اما سوخت فشرده گاز ۶۰۰ تومان است و راه برای دوگانه سوز کردن خودرو باز شده است. ۲ هزار و ۶۰۰ جایگاه داریم که تا دو برابر می توانند سوخت ارائه دهند.
وزیر نفت گفت: راه حل مسئله سوخت را نباید فقط در ساخت پالایشگاه دانست چرا که هر پالایشگاه ۲۰ هزار دلار هزینه  و ۴ تا ۵ سال زمان نیاز دارد. راه حل در تولید خودرو است که بخشی به Cng باز می گردد.

زنگنه افزود: گاز فراوان داریم و هیچ کشوری در دنیا نیست که ۹۵ درصد آن در خانه ها از گاز طبیعی استفاده کنند و همچنین در هیچ کجای دنیا این تعداد خودروی دوگانه وجود ندارد.

او ادامه داد: باید از nng استفاده کرد، مسئله تامین سوخت و جبران آن را باید در تولید خودرو جست. گسترش گازرسانی در روستا اهمیت دارد و به کمک آن باید به بازپرداخت رسید، بیش از ۱۷ هزار میلیارد در گازرسانی روستایی هزینه کرده ایم و میلیون ها تقاضا برای گازسوز کردن وسایل عنوان شده است.
زنگنه ادامه داد: یعنی تقاضا برای استفاده از گاز افزایش یافت. بیش از هزار شغل برای گازرسانی روستایی ایجاد شد و تراز اقتصادی مثبت شد.
وزیر تفت تشریح کرد: به کمک این طرح هم دولت هم مردم سود می کنند. تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود.
وزیر نفت  در حالی مدعی است که  برای داخلی سازی خودرو و قطعات گازسوز نباید یک ریالی وارد شود که چندی پیش رضا رحمانی وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از نبود وقفه و مشکل برای واردات قطعات گاز سوز خبر داده بود.
نمی دانم استیضاح شدم یا نه! زنگنه درباره استیضاح خود در مجلس، گفت: اطلاعی ندارم که استیضاح شدم یا خیر!
او بیان کرد: در تمام استان های کشور پارسال ال پی جی توزیع می کردیم که بخشی از آنها به خانه ها ارائه می شد. باید روشی در نظر بگیریم که کپسول های خانگی مجزا توزیع شود. کار گازرسانی در شهرهای جنوبی فعال است.
زنگنه گفت: شرکت پتروپارس مصوبه ای از شورای اقتصاد باید بگیرد و در آن قالب کار کند. ۲۲ میلیون لیتر در بنزین صرفه جویی می شود باید دقت کنیم این عدد تا ماه های آینده تثبیت شود چرا که هر شوکی ممکن است باعث افت این میزان شود.

وزیر نفت افزود: کاهش مصرف خواهیم داشت و افزایش قیمت بنزین علت آن بود که خوبی آن این است که مردم به سمت سوخت جايگزين بروند و اقتصادی عمل خواهیم کرد. مصرف بنزین کاهش پیدا خواهد کرد.

او افزود: اینکه چقدر بنزین سهمیه ای مصرف می شود مشخص نیست اما در سال آینده برآورد می شود، سهمیه بندی درکاهش تاثیر چندانی ندارد چرا که می توان بنزین آزاد سه هزار تومانی خرید.

زنگنه گفت: بیشتر قاچاق در سوخت گازوئیل است که همیشه سهمیه ایی بوده  و هست، فعلا قیمت گازوئیل افزایش پیدا نخواهد کرد. فاز ۱۱ قرار داد به پتروپارس منتقل شده و به این شرکت دنبال اجرای کار است. 

وزیر نفت ادامه داد: عمده فرآورده ها از طریق بورس عرضه می شود و قیمت ها مناسب شده و بورس در این بخش موفق بوده است. بحث گوگرد در گازوئیل مطرح نیست.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان نشست خبری سرمربیان استقلال و شمس آذر

زمان نشست خبری سرمربی استقلال و سرمربی شمس آذر مشخص شد.

طرفداری | استقلال و شمس آذر از ساعت ۱۸ روز جمعه به مصاف هم می روند.

زمان برگزاری کنفرانس خبری پیش از دیدار استقلال و شمس‌آذر:

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ساعت ۱۱: مربی استقلال (جواد نکونام سرمربی تیم محروم است.)

ساعت ۱۲:۳۰: سعید دقیقی سرمربی شمس آذر قزوین

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • هاشمی‌نسب: آقای میثاقی از حق تیمها دفاع کنید
  • اعلام زمان نشست خبری سرمربیان استقلال و شمس آذر
  • مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • نشست خبری فرمانده نزاجا به مناسبت روز ارتش
  • گزارش تصویری | نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان رسانه ملی
  • نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد
  • سانسور خبری حمله موشکی ایران توسط اسرائیل + فیلم
  • اسرائیل: راهی جز پاسخ دادن به حمله ایران نداریم