Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و آبفای وزیر نیرو به تسنیم خبر داد: پروژه آبرسانی از دریای عمان به سه استان شرقی کشور در دهه فجر آغاز نخواهد شد. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

محمد تقی خامسی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: منابع آبی کشورها از قبیل آب سطحی، آب زیرزمینی و آب دریا هست که ما برای جلب سرمایه گذار به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برداشت آب از دریا را در دستور کار قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو افزود: قرار است به این استان از دریا آب تخصیص داده شود و موارد ابلاغ شده و در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی مصارف‌شان به تصویب رسیده است.

پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های کم آب به زودی آغاز می‌شود جزئیات انتقال آب عمان به شرق؛ آیا مکران بی‌‌‌آبی خاور‌نشینان را جبران می‌کند؟+ تصاویر جزئیاتی جدید از انتقال آب عمان به شرق؛ خصوصی‌های خراسان‌های جنوبی و رضوی پروژه را اجرا می‌کنند + فیلم

خامسی ادامه داد: هم اکنون مطالعات شروع شده است شامل مطالعات فنی، مطالعات زیست محیطی و مطالعات اقتصادی که مهمتر از همه است و باید در اینجا مدل مالی ارائه شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: دولت هیچ مداخله‌ای در مسائل مالی این طرح‌ها نخواهد داشت و بعد از انجام کارهای اولیه این طرح ها برای تصویب به وزارت نیرو ارسال خواهد شد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو اظهار داشت: قطعا تا دهه فجر این اتفاقات نخواهد افتاد و آغاز این پروژه به بعد از دهه فجر موکول خواهد شد.

انتهای پیام/395/ ع

R7843/P1494/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: قرارداد آبرسانی به ۲۱۱ روستای استان در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به اینکه آبفای استان برنامه‌ها و اقدامات زیادی برای تأمین و توزیع آب شهرها و روستای استان دارد، اظهار کرد: ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهر ایلام از ۵۴۰ به ۸۰۰ لیتر در ثانیه، ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهران و راه‌اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در دره‌شهر از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی افزود: بعضی پروژه‌های آبفا به دلایل مختلف زمان‌بر شده که تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر، اتمام طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام، تکمیل شبکه فاضلاب و انشعابات فاضلاب شهر ایوان در سال جاری از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به مشکلات حوزه آبرسانی شهر ایلام، خاطرنشان کرد: فرسودگی خطوط و شبکه توزیع و طراحی خط انتقال مربوط به دوره‌های گذشته بوده، که نیازمند نوسازی و طراحی جدید است.

محمدی با بیان اینکه اجرای طرح جهاد آبرسانی فرصت بزرگی برای خدمت به روستاییان است، تصریح کرد: با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی همکاران، بسیج سازندگی به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و پیگیری‌های مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال حاضر آبرسانی به روستاهای محروم در فاز نخست با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان ایلام ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با توجه به نیاز روستاهای استان به آبرسانی پایدار، قرارداد آبرسانی به ۲۱۱ روستا در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شده است و در راستای تأمین نیازهای مالی پروژه‌ها خواستار همکاری استاندار ایلام هستیم.

کد خبر 745314

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام