Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، حجت الاسلام علی‌اکبر رشیدزاده در نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری اظهارداشت: اساس تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی بر اصل پیشگیری است که در تمام مراحل؛ تبلیغات پیش، حین و پس از انتخابات مورد پایش مستمر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با شناسایی تخلفات امکان وقوع بزه تخلفات به حداقل خواهد رسید البته ستاد به هیچ وجه حق دخالت در اجرای انتخابات را ندارد.

رشیدزاده با بیان برخورد قانونی با متخلفان تبلیغات زودهنگام، حین و پس از انتخابات افزود: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تحقق برنامه انتخاباتی کاندیدا، سوء استفاده مسئولان له یا علیه نامزدها، بهره‌گیری از اقوام و قومیت‌های مذهبی در امور غیرقانونی، مطابق قانون جرم است و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات پیشگیری از جرایم انتخاباتی بیان کرد: دادن وعده‌های غیرقابل تحقق، اخلال و بی‌نظمی، تخریب و توهین، افترا و سیاه‌نمایی به کاندیدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز مطابق قانون جرم است و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رشیدزاده افزود: در این خصوص شعبه ویژه ای ۱۰۲ و بازپرسی شعبه اول برای رسیدگی به تخلفات به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

رصد متخلفان انتخاباتی به صورت مستمر

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این نشست اظهارداشت: با هدف کمک به ایجاد فضای آرام، سالم و با نشاط انتخاباتی در شهرستان، کمیته پیشگیری از تخلف و جرم تشکیل شد.

منصور سالکی گفت: تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش‌دادن شکل‌گیری جرائم احتمالی انتخاباتی حین، قبل و بعد انتخابات از طریق رسانه‌های مکتوب، شناسایی سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های مجازی و هر نوع نشست غیرمجاز و قانونی که خطر وقوع جرم را ایجاد می ‌کنند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رباط کریم با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیشگیری از تخلفات افزود: سامانه ستاد انتخابات پیشگیری از جرایم انتخاباتی کاندیدا تا پایان هفته راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند تخلفات انتخاباتی رویت‌شده یا شنیده شده را براساس مستندات به این سامانه اعلام کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

سالکی، جمع‌آوری، بررسی و تحلیل نتایج، پایش دستگاه‌ها و نهادهای مربوط را از دیگر وظایف این کمیته برشمرد و افزود: بررسی و پایش برنامه‌های تبلیغاتی زودهنگام نامزدها در مراسم مختلف و فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود و در صورت استمرار اشخاص خاطی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان رباط کریم درباره وظایف دیگر این ستاد گفت: پایش مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد، تعیین و تبیین برنامه‌های پیشگیرانه و ارائه راهکار، ارشاد، توجیه و انذار تشکل‌ها و احزاب و دیگر گروه‌ها، شرح وقایع و جرایم و دیگر موارد از اهم وظایف این ستاد است.

برچسب‌ها تبلیغات انتخابات استان تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداری رباط کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبلیغات انتخابات استان تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداری رباط کریم تبلیغات انتخابات استان تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداری رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی