Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@14:39:04 GMT

۴۶۸ نفر با تولید صنایع دستی در اردبیل شاغل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۹۷۵

۴۶۸ نفر با تولید صنایع دستی در اردبیل شاغل شدند

ناصر محمودی روز یکشنبه اظهار داشت: در این مدت از محل اعتبارات مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برای ۱۶۰ نفر اشتغال‌زایی شد.

او افزود: از محل تفاهم‌نامه با بانک گردشگری و اجرای ۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال نیز ۲۵۶ نفر صاحب شغل شده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اشتغال حاصل از تسهیلات روستایی نیز ۵۲ نفر است که تسهیلاتی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمودی، در سال رونق تولید تعهدات اشتغال حوزه صنایع دستی ۷۴۲ نفر بود که تاکنون در مجموع ۴۶۸ نفر صاحب شغل شده‌اند.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان اردبیل اشتغال صنایع دستی گردشگری گردشگری و صنایع دستی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: هزار و ۱۵۲ نفر خانم و ۹ نفر آقا در دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی صنایع دستی حضور یافتند.

او از برگزاری تعداد هشت دوره تخصصی در اردوگاه‌های کاردرمانی و کانون‌های اصلاح و تربیت، با حضور بیش از ۱۶۰ نفر هنرجو در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: تعداد پنج دوره آموزشی ویژه کارکنان وظیفه با حضور بیش از ۵۰ نفر هنرجو و ۱۸ دوره تخصصی ویژه شاغلان با حضور ۴۴۳ نفر نیز برگزار شده است.

خلجی، فراهم کردن شرایط فعالیت را برای شاغلان در حوزه صنایع دستی ضرورت برشمرد.

معاون صنایع‌دستی استان همدان تصریح کرد: در حوزه آموزش‌ها امسال با آسیب شناسی‌های انجام شده علاوه بر اینکه به جایگاه آموزش عمومی و ابتدایی پرداختیم نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های تخصصی ویژه شاغلان انجام شده است تا فضا و زمینه را برای فروش و عرضه محصولات هنرمندان فراهم کنیم.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند
  • بهره مندی بیش از هزار نفر از دوره های آموزشی صنایع دستی