Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلبانان آمریکایی در نامه‌ای به کنگره و مقامات نظامی ارشد این کشور خواستار مجوز حمل سلاح در پایگاه‌های نظامی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها خلبان وابسته به نیروی دریایی آمریکا در نامه‌ای به کنگره و فرماندهان نظامی خواستار مجوز حمل سلاح در این پایگاه‌ها شدند.

این درخواست خلبانان نیروی دریایی آمریکا در پی تیراندازی مرگبار یک دانشجوی سعودی در پایگاه دریایی-هوایی پنساکولا در ایالت کالیفرنیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فاکس‌نیوز، این خلبانان امیدوار هستند که با حمل سلاح در درون پایگاه‌های نظامی بتوانند از حوادث تیراندازی جلوگیری کرده و بازدارندگی را نیز افزایش دهند.

رسانه‌های آمریکایی جمعه دو هفته پیش در خبری فوری از وقوع تیراندازی در پایگاه‌های هوایی پنساکولا این کشور در ایالت فلوریدا خبر دادند. در این حادثه یک عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به سمت نظامیان آمریکایی در این پایگاه آتش گشوده و سه تن از آن‌ها را کشت. (جزئیات بیشتر)

عامل این تیراندازی شهروندی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌‌ایهای آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد. در این تیراندازی مرگبار بنا به گفته پلیس آمریکا هشت تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ غیر نظامی است. از این بین ۵۱۸۱ نفر دانشجوی خارجی از ۱۵۳ کشور هستند که ۸۵۲ نفر از آن‌ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سلاح تیراندازی خلبانان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان